"رادیو انقلاب" تصویری می‌شود

تدارک برنامه های «رادیو انقلاب» به صورت تصویر‌ی یکی از مهم ترین برنامه‌های صدای مراکز استان‌ها در دهه فجر خواهد بود.

وحید کمالی با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بر این اساس صدای مراکز استان‌ها برنامه‌های متنوعی را برای این ایام تدارک دیده‌اند که مهم ترین آن ها، راه‌اندازی «رادیو انقلاب» است.

وی افزود: «رادیو انقلاب» با نشان و آرم معین و هماهنگ به مراکز استانی ابلاغ شده است و برنامه‌های آن از 12 بهمن‌ و همزمان با ساعت ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی پخش می‌شود.

مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه «رادیو انقلاب» به صورت تصویری یا همان رادیونما تدارک دیده شده است، گفت: استفاده از تصاویر تولیدی خبرنگاران و مخاطبان در این رادیونما در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تولید آثار فاخر رادیویی برای پخش از صدای مراکز استان‌ها طی دهه فجر انقلاب هم جزو برنامه‌های این اداره کل محسوب می‌شود و بر همین اساس، 92 مستند و 99 مینی فیچر در کنار 66 نمایش رادیویی تولید شده است.

کمالی عنوان کرد: برگزاری «مسابقه انقلاب» در صدای مراکز استان‌ها از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده ویژه دهه فجر است؛ سوالات این مسابقه با استفاده از متون کتاب‌های حوزه انقلاب اسلامی که با همکاری مجمع ناشران انقلاب منتشر شده طراحی می‌شوند.

مدیر کل صدای استان‌ها با تاکید بر استودیوگریزی و ابلاغ این دستورالعمل به مراکز گفت: حضور در جشن‌های مردمی و گفت‌وگو با مردم شهرها و روستاهای مختلف استان‌ها، هدف از اجرایی شدن طرح استودیوگریزی است.

از ویژگی‌های این برنامه‌ها می‌توان به حضور مردم برای طرح مسائل و مطالبات و پاسخگویی مسئولان برای بیان عملکردها اشاره کرد.

کمالی با بیان اینکه تمام برنامه‌های ویژه دهه فجر مراکز رادیویی استانی دارای رویکرد اجتماعی، سرگرمی و فرهنگی هستند؛ عنوان کرد: افزایش امید در مخاطبان و تعاملی بودن برنامه‌ها، خصوصیت بارز مجموعه اقدامات صدای مراکز در فجر 39 خواهد بود.

مدیرکل صدای استان‌ها به دیگر برنامه‌های رادیویی مراکز در ایام دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: «یک متن یک عکس» شامل خاطرات انقلابی ملت شریف ایران است که به صورت تعاملی در رادیونمای مراکز روی آنتن می‌رود. به این ترتیب که علاقمندان می‌توانند تصاویر خود از دوران مبارزات انقلابی را به رادیوهای استانی ارسال کنند و از این تصاویر در برنامه‌های رادیونما استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراکز مختلف ساختارهای متنوعی برای تولید آثار فاخر در نظر گرفته شده است، افزود: ساخت برنامه های مستند و نمایشی از شخصیت‌های انقلابی هر استان هم در دستور کار قرار دارد. همچنین معاونت صدا با بیش از یکصد گروه برنامه‌ساز در سراسر کشور، راهپیمایی عظیم امسال را پوشش خواهد داد.

مدیرکل صدای استان‌ها با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده برای تعامل رادیوهای استانی با یکدیگر و شبکه‌های سراسری ادامه داد: در مجموع و با استفاده از ظرفیتی که برنامه‌های دهه فجر امسال ایجاد می‌کنند، عملا وارد فاز اجرایی بزرگداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم شد که به مدت یک سال و تا فجر 97 ادامه خواهد یافت.