«در برابر طوفان» روایتی مستند از دوران حکومت پهلوی

تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران در دوران معاصر دارای فراز و نشیب های فراوانی است، در واقع از زمانی که سلسله پهلوی بنیان نهاده شد تا زمان سقوط محمدرضا شاه و سرنگونی پهلوی، ایران آنقدر دستخوش تغییرات فراوان شد که صدها جلد کتاب می توان در این رابطه به رشته تحریر در آورد.

فیلمسازان و مستندسازان بسیاری طی سال های بعد از پیروزی انقلاب سعی کرده اند بخشی از این تاریخ را به تصویر بکشند، برخی با داستان گویی و بعضی با تصاویر مستند و اینک مجموعه مستند «در برابر طوفان» روایتگر تاریخ سیاسی و اجتماعی پهلوی دوم  از زمان پادشاهی محمدرضا پهلوی تا انقلاب  اسلامی به مناسبت دهه فجر انقلاب قرار است از شبکه افق پخش شود.

در این مجموعه تصاویر و صداهای دیده و شنیده نشده ای از تاریخ معاصر کشورمان گردآوری شده و در کنار هر یک، توضیحاتی نیز به فراخور ارائه می شود.

استفاده از تصاویر آرشیوی رادیو و تلویزیون ملی ایران در زمان رژیم سابق و شبکه های خارجی و نیز گفتار متن ناصر طهماسب از جمله ویژگی های این مجموعه مستند به شمار می رود که خود، تاریخی مستند و تصویری از دوران حکومت چند ساله محمدرضا شاه محسوب می شود.

مهدی نقویان کارگردانی «در برابر طوفان» را بر عهده داشته که طی دهه فجر امسال هر روز ساعت ۱۸:۰۰ از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت ۵ روز بعد روی آنتن می رود.