بازیگر مشهور: نسبت به مسائل سیاسی روز بی‌تفاوت نیستم

نشست خبری فیلم سینمایی "امپراطور جهنم" به کارگردانی "پرویز شیخ طادی" دیروز سه شنبه در پردیس سینمایی ملت کاخ رسانه ها با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.

در این نشست علی نصیریان بازیگر نقش اول این فیلم حضور داشت. علاوه بر نصیریان، حبیب دهقان نسب، صبا کمالی، یعقوب غفاری، کوروش زارعی سایر بازیگران و دیگر عوامل فیلم امپراطور جهنم حضور داشتند

علی نصیریان در ابتدای این نشست درباره حضور خود در این فیلم گفت: برای من نقش و ساختار نقش مهم است. من بر اساس کار قبلی که با پرویز شیخ طادی داشتم این فیلم را پذیرفتم. من به دنبال مسائل سیاسی نیستم بلکه به عنوان یک بازیگر کار خود را انجام می دهم. البته نمی گویم به مسائل سیاسی بی تفاوتم به عنوان مثال تمام معنا و مفاهیم فیلم شکارچی شنبه برای من با ارزش بود.

وی افزود: شیخ طادی بسیار پژوهشگرانه با مسائل برخورد می کند. یعنی نگاه دقیق و تحقیق محوری در سینما داشته و ریشه ها را به خوبی شناسایی کرده و براساس شخصیت بازیگران را انتخاب می کند. اینکه من کارهای سیاسی را انتخاب میکنم به خود کار بر می گردد. سیاسی بودن و یا نبودن اثر برای من مهم نیست. آنچه برای من مهم بوده ساختار و خود مضمون کار است.

شیخ طادی درباره داستان فیلم جدید خود گفت: فیلم امپراطور جهنم در ادامه شکارچی شنبه بوده و سری سوم فیلم هم با همین مضمون ساخته خواهد شد.

کوروش زارعی درباره حضورش در این فیلم گفت: من متاسفم که بخش های اصلی بازی من از فیلم شود. تا آنجا که می دانم بیشتر بخش های سوریه از فیلم حذف شده است. اگر می گذاشتند فیلم اصلی ساخته شود تاثیرات بسیار زیادی نه تنها در خاورمیانه بلکه جهان می گذاشت.

 خزایی درباره ساخت این فیلم گفت: پرویز شیخ طادی سالها پیش فیلمنامه را به من داد و من چهار سال به دنبال سرمایه بودم اما هیچکس پشت ما نایستاد. این فیلم با سرمایه شخصی ساخته شد و فیلمنامه اش حدوداً 27 بار بازنویسی شد. این فیلمی که امروز در پردیس ملت اکران شد فیلم ما نیست. آن وقت آقای افزوغ می گوید چرا این فیلم باید به جشنواره بیاید. من سوالم این است که آقای افروغ چه درکی از سینما دارند. اگر می خواهند فیلم در موضوع نسازیم بگویید نسازید اما خیالتان راحت که دیگر چنین فیلم نخواهیم ساخت. دوستان آسوده بخوابید که دیگر چنین فیلمی نخواهیم ساخت. فیلم امپراطور جهنم به شدت دچار حذفیات شده است پس نباید انتظار فیلمی خوب را داشت.