پخش نوروزی انیمیشن «همسایگان جنگل»

مجموعه انیمیشن، همسایگان جنگل به تهیه کنندگی «حمیدرضا ریاحی دهکردی» و کارگردانی «مهرداد محتشمی» برای گروه سنی کودک، با تکنیک 3 بعدی در 30 قسمت 7 دقیقه ای در حال تولید می باشد.

ریاحی در این باره گفت: در حال حاضر 15 قسمت از این مجموعه آماده پخش شده که بچه های عزیز، نوروز سال 97 از شبکه های مختلف سیما شاهد پخش آن خواهند بود. و همچنین 5 قسمت دیگر آن مراحل دوبله خود را می‌گذراند که به زودی آماده پخش خواهند شد.

این مجموعه که به قلم «محمد امید» به رشته تحریر درآمده، به زندگی چند حیوان در یک جنگل سرسبز     می پردازد که در کنار هم برای رفع مشکلات، دست به اقداماتی می زنند و از قِبل آن نتایج مثبت و منفی حاصل می شود. علاوه بر آن، هر از گاهی، سر و کله شکارچی(شخصیت منفی داستان) در جنگل پیدا می‌شود که باعث دردسرهای جدیدی برای حیوانات خواهد بود.

وی ادامه داد: در مجموعه سعی بر آن بوده ضمن توجه به پر نمودن اوقات فراغت، مخاطب را با مفاهیم و موارد اخلاقی-اجتماعی مانند احترام به حقوق دیگران، پرهیز از صفات نکوهیده (دروغ، دزدی، تهمت و ...)، صداقت و راستی، کمک به دیگران، احترام به یکدیگر، تعاون(همکاری و یاری رساندن)، حفظ محیط زیست(محل زندگی) و ... آشنا نموده، بتوانیم با کارکردهای آموزشی، سرگرمی و تربیتی، منشاء اثر باشیم.

عوامل تولید این مجموعه به این شرح است: طراحی شخصیت: محمد صفایی - مدلسازی کاراکتر: احمد مقدم فرزام - استوری برد: محمد صفایی مقام -استخوان بندی(ریگ): احمد مقدم فرزام - لی اوت: امید حق دوست، علی کوپایی، اسحاق اعلایی، علی قره گوزلو، علی میرکریمی - اجرای بافت کاراکتر و فضا: محمد صفایی - تدوین: مهرداد محتشمی - مدلسازی فضا(لوکیشن): احمد مقدم، حمیدرضا افشار، فرانک آقازاده، فرزاد هوشمندی نیا - انیماتورها: سروش یوسفی، علیرضا رهاب، علیرضا ملکی، زهرا مردانه - رندر و کامپوزیت: احمد مقدم فرزام - مدیر دوبلاژ: دیانوش آصف وزیری - استودیو: آوای خیال - صدای شاهد: مهرداد محتشمی - صدابرداران: محمد علی نجفی، محمد حسین عزیزالهی - موسیقی افکت و طراحی صدا: امیر رحیمی - مسئول شبکه و سخت افزار: ولی ا... نصیری - امور مالی و حسابداری: الهه خزایی - تیتراژ: احمد مقدم فرزام - تدارکات: عابدین قیاسی - مجری طرح و مدیر تولید: حمیدرضا ریاحی دهکردی.