با یک فیلم نمی‌شود سینمای دفاع مقدس را متحول کرد

بهرام توکلی کارگردان برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" درخصوص تحول سینمای دفاع مقدس با فیلم خود گفت: من به شخصه به شدت امیدوارم که تنگه ابوقریب در سینمای دفاع مقدس تحول به وجود آورده باشد. البته سینما عرصه بسیار گسترده ای است و بعید می دانم با یک فیلم بتوان تحولی در این عرصه ایجاد کرد.

وی تاثیر مستقیم بر مخاطب را هدف خود دانست و افزود: ما در فیلم تنگه ابوقریب تلاش کردیم روایتی صادقانه از روزگار دفاع مقدس و رشادت های مردم و مخصوصاً گردان عمار در آن منطقه ارائه کنیم و امیدواریم تماشاچی بتواند با تماشای این فیلم لحظات سخت آن دوران را درک کند.

کارگردان فیلم "من دیگو مارادونا نیستم" درباره منابع اصلی برای ساخت فیلم "تنگه ابوقریب" تاکید کرد: بدون شک بهترین منبع برای ما و ساخت این فیلم مستندهای زمان دفاع مقدس بود. شاید فیلم های هالیوودی گرته هایی در ذهن هر شخص می گذارد اما فضای جنگ و دفاع مقدس در ایران از همه جا متفاوت بود زیرا در ایران همه داوطلبانه به میدان می روند.

توکلی با تاکید بر حمایت مسئولین و نگاه کلان بر سینمای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بدانیم با ساخت یک فیلم راهی باز نمی شود و تغییر عمده در سینمای دفاع مقدس در دستان متولیان و مسئولین فرهنگی است. آنها که برنامه های کلان فرهنگی را انجام می ‌دهند باید دغدغه راه دفاع مقدس را برای ساخت آثاری این چنین هموار کنند. اگر نه فیلمساز تمام توانش به تولید یک اثر ختم می شود.