هدیه 70 میلیون ساله خانم بازیگر به موزه دورهمی!

شب گذشته مهران مدیری مجری و کارگردان برنامه دورهمی ضمن میزبانی از میترا حجار بازیگر سینما و تلویزیون، به موضوع محیط زیست و چالش های آن پرداخت‌‌.

مدیری در همان ابتدا گفت: امشب دو اتفاق در برنامه افتاده؛ هم سرما خوردم و صدای خوبی ندارم و هم اینکه تصاویر تابلوهای صحنه را تغییر دادیم.

وی در ادامه با توجه به موضوع برنامه بیان کرد: کم آبی و آلودگی هوا فرقی با کشته شدن با تریلی ندارد. آلودگی و کم آبی همه زندگی ما را گرفته؛ اما از جای خودمان هم بلند نمی شویم. تازگی ها پرنده ها هم بی معرفت شدند، آن زمان که تالاب انزلی و ارومیه آب داشت، چند روزی را مهمان ما می ماندند، اما الان نه!

مدیری در ادامه با اشاره به شکار بی رویه حیوانات اظهار کرد: مگر شکار ممنوع نیست؟ پس چطور برخی باز هم شکار می کنند؟ پیشنهاد می‌کنم سری به بازار پرنده های فریدون کنار بزنید و تا بازار بروید؛ می بینید که همه پرنده ها روی تنشان جای تیر است.

وی افزود: البته بعضی ها هم اسلحه ندارند اما با موتور به دنبال آهوان می روند و حیوان بیچاره را خسته می‌کنند و یا در جایی که اسلحه ندارند، صدای اردک را تقلید می کنند و با جلب اعتماد اردک ها آن ها را به دام می اندازند!

کارگردان دورهمی خاطرنشان کرد: در این اوضاع آلودگی یک عده معتقد هستند تهران مترو نیاز ندارد؛ اما هنوز هم اگر زیر متروها تونل بزنند باز مترو کم داریم.

در ادامه برنامه، میترا حجار به دورهمی آمد و درباره فعالیت این روزهایش گفت: همه سال جاری و آینده را مشغول بازی در سریال از یاد رفته ها هستم. از طرفی به خاطر علاقه ام درگیر فعالیت در زمینه محیط زیست هم هستم.

وی درباره چگونگی آغاز فعالیت هنری خود اظهار کرد: کارم را با اجرای برنامه تلویزیونی شروع کردم. خیلی تصادفی یک شب جای مجری آن برنامه، با هنرمندان گفتگو کردم. استرس داشتم اما خیلی احساس جالبی هم بود.

این بازیگر در پاسخ به سوال مدیری درباره سن و سالش سکوت کرد؛ اما مدیری خطاب به مخاطبان گفت «اصلاً بهش نمیاد ولی 40 ساله است». این بازیگر با تایید این حرف درباره سبک زندگی خاص خود گفت: من بیشتر کارهایم را روی برنامه پیش می برم.  در کل آدم شادی هستم و تغذیه نقش مهمی در زندگی من دارد. من تا یک ماه پیش گیاه خوار کامل بودم و به تازگی لبنیات هم استفاده می کنم. به نظرم خوب است که کمتر گوشت مصرف کنیم؛ مرغ هم که دیگر بهتر است حرفش را نزنیم چون هیچ کدام طبیعی نیستند.

حجار  در خصوص سفر خود به فرانسه و آمریکا آن هم در اوج شهرت و بازیگری سینما گفت: بعد از مدتی احساس کردم احتیاج دارم زندگی در جاهای دیگر را تجربه کنم. دوست داشتم مثل آدم های عادی زندگی کنم و البته خیلی دوست داشتم زبان فرانسه یاد بگیرم. به همین خاطر رفتم فرانسه و بعد از آن برای تحصیل در رشته سینما به آمریکا سفر کردم. بعد به ایران برگشتم تا تمام اتفاقات خوب را برای مردم ایران و با آنها ببینم.

وی در ادامه درباره سینمای امروز کشورمان بیان کرد: در گذشته دسترسی به سینمای جهان آسان نبود. ما حتی ساعت ها می ایستادیم تا بلیت جشنواره تهیه کنیم و پروسه ساخت فیلم سخت تر بود؛ اما امروز از هر جهت راحت تر شده است.

او با نگاهی مثبت به سینمای ایران اظهار کرد: امسال فیلم های خوبی را در جشنواره دیدم؛ به نظرم جلوه های بصری ما خیلی جذاب شده و سینما راه خودش را پیدا کرده است. امیدوارم پر مخاطب هم باشد، فکر می‌کنم مردم دوست دارند، قصه های خودشان را بیشتر در فیلم ها ببیند.

حجار درباره کم کار شدنش در سینما گفت:  در ایران شکل فیلم سازی فرق می کند و لزوماً همه فیلم ها اکران نمی شوند‌. من هم کم کار نکردم اما فیلم اکران نشده زیاد دارم.

وی در پاسخ به سوال همیشگی مدیری درباره ازدواج گفت: هنوز ازدواج نکرده ام! در واقع هنوز هیچ بدبختی را پیدا نکردم که خوشبختش کنم (خنده).

بازیگر «خط ویژه» درباره دستمزد بازیگری و درآمد خود بیان کرد: ما بازیگرها اسم قسط آخر دستمزد خود را مهریه گذاشتیم؛ می گوییم کی داده و کی گرفته. واقعیت این است که درآمد بازیگران ما با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست.

حجار با بیان اینکه در کشور ما همه دنبال راه حل سریع برای مشکلات هستند، در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی هوا گفت: اگر خود ما نسبت به حقوق یکدیگر ارزش قائل باشیم و رعایت می کنیم تا این اندازه دچار آلودگی نمی شویم. اگر کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنیم و بیشتر به استفاده از مترو و ... رو بیاوریم، وضع هوای ما بهتر می شود.

وی در خصوص حمایت از فعالان محیط زیست گفت: فعالان محیط زیست در ایران خیلی حمایت نمی شوند؛ این درحالی است که من می بینم بچه های امروز نسبت به محیط زیست روی خوشی نشان داده اند.

حجار در پایان، دو فسیل صدف ۷۰ میلیون ساله خود را به موزه دورهمی اهدا کرد!