ماجرای جالب رساندن کتاب «سرباز کوچک امام» به دست حضرت آقا

سیدعلی ضیا مجری تلویزیون یکشنبه شب میزبان مهدی طحانیان (آزاده ای که در 14 سالگی به اسارت نیروهای بعثی درآمد) و خانواده او در «فرمول یک» بود.

در این برنامه تلویزیونی  تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام» با دستخط حضرت آیت الله خامنه ای در برنامه «فرمول یک» به طحانیان تقدیم شد.

این آزاده سرافراز و نویسنده «سرباز کوچک امام» درباره نحوه رساندن کتاب خود به رهبر انقلاب توضیح داد: در مراسمی که حضرت آقا تشریف داشتند، یک نسخه از این کتاب را داشتم. ایشان تا کتاب را دیدند، از من پرسیدند این خود شما هستید؟ دو بار این سوال را کردند که گفتم بله و کتاب را خدمتشان دادم. خیلی دلم قرص بود که بالاخره اتفاق خوبی می افتد.

وی تاکید کرد: دوستان در انتشارات «پیام آزادگان» می خواستند این کتاب را به دست مقام معظم رهبری برسانند و در نهایت ماجرا به این لحظه ختم شد که شما ما را غافلگیر کردید.

طحانیان تصریح کرد: ما برای بیان خاطراتمان نه دنبال اسم بودیم نه شهرت اما در وجودم احساس مسئولیت می کردم چون می دیدم ما چه دنیایی را پشت سر گذاشتیم. ما 9 سال با مرگ هم آغوش بودیم و البته آن را عاشقانه در آغوش گرفته بودیم و تجربیات نابی کسب کرده بودیم. خیلی ها سوختند و نابود شدند و من توانستم این تجربیات را به دست بیاورم. خیلی جفا بود که این ها را مطرح نکنم. حسم این بود که به گرانبها ترین گنج دنیا رسیده ام و نمی توانستم آن را از دیگران دریغ کنم. ما این را با تمام وجود درک کردیم و سالیان سال در مقابل دشمن ایستاده ایم و دشمن هیچکاری نتوانست بکند.