عروسک‌های محبوب، نوروز امسال به تلویزیون باز می‌گردند؟

پس از انقلاب اسلامی، حضور عروسک‌ها و برنامه‌های تلویزیونی که با عروسک‌ها اقدام به جذب مخاطب کردند بسیار بیشتر شد.

بخصوص در دهه 60 برنامه‌های کودکی که ساخته می‌شدند اغلب به واسطه حضور عروسک‌ها به یاد ماندنی شدند. بچه‌های نسل دهه 60، "مدرسه موش‌ها"،"هادی و هدی"،"خانه مادربزرگه" و بعدها "کلاه قرمزی و پسرخاله" را به راحتی نمی‌توانند از یاد ببرند.

این عروسک‌ها در چند سال اخیر خیلی بیشتر با اقبال مواجه شدند و امروز نوستالژی بچه‌های دیروز هستند.

تک تک عروسک‌های "خانه مادربزرگه" از مخمل و بدجنسی‌هایش تا نوک طلا و هاپو کوماری هر کدام برای بچه‌های دهه شصت که امروز هر کدام خودشان صاحب فرزند هستند مملو از خاطره هستند.

اما از دهه 70 به بعد یک عروسک بیش از همه محبوب شد. "کلاه قرمزی" عروسکی زشت با کلاه قرمزی که اولین بار به سینما آمد و بعد هم جا باز کرد و به قاب جادویی تلویزیون راه پیدا کرد. عروسکی که بعد از ورود به تلویزیون پسرخاله‌اش را همراه خود کرد و امروز تبدیل به یک خانواده بزرگ شده است که همراه با آقای مجری مخاطبان بسیاری را پای گیرنده‌های تلویزیونی نگه می‌دارد و هر سال مخاطبان بسیاری منتظر و چشم انتظار هستند تا در ایام نوروز بتوانند 13 روزی مهمان این خانواده شلوغ و پرماجرا شوند.

کلاه قرمزی امروز تنها عروسک دوست داشتنی این مجموعه نیست، امروز آقای همساده، فامیل دور، عزیزم ببخشید، دختر همسایه، ببعی، جیگر، پسرعمه زا، گابی، بچه فامیل دور، دیوی و گیگیلی همراه با این دو عروسک و آقای مجری به خانه‌ها می‌آیند و برای لحظاتی شما را به خاطرات دور و نزدیک پرتاب می‌کنند که هر کدامشان برای خود تبدیل به یک وزنه سنگین در این مجموعه شده‌اند که نبود هر یک دل مخاطبان بسیاری را به لرزه می‌اندازد. حالا بعد از یک وقفه دوساله این مجموعه دوست داشتنی قرار است طبق شنیده‌ها نوروز 97 مهمان خانه‌ها شود.

علاوه بر کلاه قرمزی و عروسک‌های محبوب همراهش در یکی دو سال اخیر یک عروسک دیگر هم سر از تلویزیون درآورد که با اینکه خواستگاه اولش شبکه نمایش خانگی بود، اما با ورود به تلویزیون توانست بسیار خوب و موفق عمل کند و مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.

"جناب خان" دیگر عروسکی است که در سال‌های اخیر موفق بوده است. او با صدای خوب محمد بحرانی جانی دوباره به عروسک‌های تلویزیونی بخشید و در برنامه خندوانه چنان موفق عمل کرد که پس از مشکلاتی که برای حضور این عروسک در برنامه بوجود آمد با تمام تدابیری که تیم سازنده در نظر گرفتند اما نتوانستند جای خالی او را پر کنند و عملا برنامه با شکست مواجه شد.

حالا این عروسک جنوبی دلنشین و دوست داشتنی هم آنطور که در اخبار به گوش رسیده قرار است در فصل جدید برنامه "خندوانه" حضور دوباره داشته باشد. ظاهرا مشکل تیم سازنده با سازنده عروسک برطرف شده و "جناب خان" بار دیگر می‌تواند به تلویزیون باز گردد.

باید دید آیا در نوروز 97 این اتفاق میسر می‌شود و عروسک‌های محبوب به تلویزیون باز می‌گردند یا نه. اما آنچه مشخص است، عروسک‌ها همواره در جذب مخاطب موفق بوده‌اند و این جذب مخاطب سن و سال هم در بر نمی‌گیرد، چرا که این عروسک‌ها بیش از این که برای کودکان امروز جذابیت داشته باشند برای بزرگتر‌ها و مخاطبان بزرگسال جذاب و خاطره انگیز هستند.

حالا همه چشم انتظار تصمیم مدیران تلویزیون برای بازگشت این عروسک‌ها هستند تا بتوانند نوروزی خاطره انگیز را با آن‌ها پشت سر گذارند و ایام تعطیل با حضور این موجودات دوست داشتنی رنگی دیگر به خود بگیرد.