"رادیو بهاران" شروع به کار کرد

همزمان با نزدیک شدن بهار ۹۷، آیین راه اندازی رادیو بهاران صبح امروز ۱۶ اسفند ماه، با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه های رادیویی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

حمید شاه آبادی در ابتدای این برنامه گفت: یک بار دیگر رادیو بهاران در صدای جمهوری اسلامی ایران آغاز به فعالیت می کند. اندیشه امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس اندیشه ماندگاری است و واقعیت این است که خیلی ها به دنبال این بودند که بعد از پایان جنگ، اندیشه امام راحل را به اتمام برسانند. آن کسانی که تلاش کردند فرهنگ دفاع مقدس را زنده نگه دارند، پشتوانه شان یک عقبه فکری با عنوان استکبار ستیزی است و امام راحل برای ما این اندیشه و تفکر را به یادگار گذاشت.

وی بیان کرد:  دست کسانی که فرهنگ بازدید از مناطق جنگ را ایجاد کردند و لشکر راهیان نور را به عنوان سفیران کشور راه اندازی کردند؛ به گرمی می فشاریم. امروز ما برای جلوگیری از تحریف اندیشه های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باید برنامه های این جریان خروشان و ماندگار را به درستی به تصویر بکشیم و روایتگری کنیم. برای همین رادیو بهاران را با هدف نمایش همین اتفاقات و برنامه های راهیان نور تأسیس کردیم.

معاون صدای رسانه ملی افزود: چیزی که امروز ما از آن به عنوان سرمایه بزرگ یاد می کنیم و از آن برای مدیریت افکار عمومی بهره می بریم، کاروان های راهیان نور است. این جریان و حرکت اقدامی تاثیرگذار بود که افراد بسیاری با رویداد هشت سال دفاع مقدس همذات‌پنداری کردند. خوشحالم که در دو سال گذشته رادیو بهاران فعالیت کرد و امسال هم راه اندازی شد. ما موظف هستیم به عنوان رسانه تمام رخدادهای مناطق عملیاتی را برای مخاطبان اطلاع رسانی کنیم. راهیان نور فرصتی است که حال و هوای ایران را برای دیگر کشورها به تصویر دربیاورد. رادیو به سهم خود در جریان برنامه های راهیان نور نقش داشته است و دارد. امیدوارم با قالب های مختلف برنامه سازی رادیویی بتوانیم به ادامه این جریان کمک کنیم.

سپس، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی، در خصوص اهمیت راه اندازی رادیو بهاران گفت: بخش عمده پیروزی هایی که در قرآن نام برده شده، جنگ هایی است که در راه خدا بوده و اگر این مسیر تحقق پیدا کند به حتم جنگ ها به پیروزی خواهند رسید. ما وقتی از هشت سال دفاع مقدس صحبت می کنیم از شجاعت ها، حفظ تمامیت ارضی یک کشور و سرمایه انسانی و نظامی سخن می گوییم.

وی در ادامه بیان کرد: عمدتاً در ۲۰۰ سال گذشته بخش عمده سرزمین های ایران به دلیل بی کفایتی حاکمان، واگذار شد. شما اگر در ادبیات هم بنگرید، بسیاری از شاعران در آثار خود از احوال زمانه خود ناله می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم اظهار کرد: اگر یک مبارزه و جهاد و یک جنگ از پشتوانه عمیق اعتقادی بهره مند باشد، اجازه نمی دهد یک وجب از خاک کشوری جدا شود. در واقع چشم طمع دشمنان همیشه بر ایران بوده است. آن چیزی که می تواند در حفظ کشور نقش آفرینی کند، اعتقادات و فرهنگ اسلامی است و کشور ما از این منظر مدیون شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

او بیان کرد: دروغ، تهمت، تحریف، شایعه و بایکوت پنج راهی است که دشمن برای از بین بردن خون شهدا و ارزش های دفاع مقدس پیش گرفته است. اما ارزش ها وقتی به سبک زندگی و کارکرد زندگی تبدیل شود، به حتم در زندگی ما جاری و ساری خواهند شد.

وی در پایان اظهار داشت: تاریخ باید به درستی نقل شود و اگر بنا باشد نقل خوبی انجام بگیرد، در پی آن نقد درستی هم باید صورت گیرد.

در پایان این مراسم، شاه آبادی جدول پخش ۲۴ ساعته رادیو بهاران را به قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما اهدا کرد.

گفتنی است؛ رادیو بهاران به مناسبت فرارسیدن نوروز و آغاز سفر‌های راهیان نور، روی موج ۹۵:۵ مگاهرتز راه اندازی شد. انعکاس اخبار و اطلاعات مربوط به سفر کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس با هدف حفظ و پاسداری از ارزش‌های فرهنگی و معنوی، از اهداف اصلی راه اندازی این شبکه رادیویی است.

رادیو بهاران علاوه بر دریافت روی موج اف ام ردیف ۹۵:۵، در اهواز روی موج FM ردیف‌های ۹۹:۵ و ۹۹:۲ و در آبادان و خرمشهر بر روی موج FM ردیف ۹۳:۸ قابل دریافت است.

پخش رادیو بهاران تا پانزدهم فروردین به صورت ۲۴ ساعته ادامه خواهد داشت.