نمایش انیمیشن ایرانی در کانادا

«فیلم مثل پروانه روی قلب» در بخش فیلم‌های انگلیسی با هشت فیلم کوتاه غیر کانادایی (انگلیسی) به رقابت می‌پردازد. قرار است نتایج این رقابت روز ۲۰ اسفند مصادف با ۱۱ مارس ۲۰۱۸ اعلام شود.

این پویانمایی در ۱۲ دقیقه داستان مردی را روایت می‌کند که با ساز جادویی خود می‌تواند هزار و یک دختر را به پروانه تبدیل کند، او می‌تواند با بال‌های جادویی پروانه‌ها پرواز کند اما عاشق هزار و یکمین دختر می‌شود.

فیلم‌های شرکت‌کننده در جشنواره بیست و یکم مونترال کودکان در بخش‌های رسمی، فیلم کوتاه‌، فیلم انگلیسی، استاپ موشن‌، انیمیشن از سوی چهار داور بزرگسال و ۴ داور ۱۱ و ۱۲ ساله قضاوت و داوری می‌شوند.

این جشنواره با ارایه بهترین‌های سینمای کودک جهان این فرصت را مهیا می‌کند تا آنها با تماشای فیلم درک درستی از فرهنگ‌ها، سنت‌ها و تجربه‌هایی که ممکن است برای آن‌ها جالب باشد، پیدا کنند و از سینما به عنوان ابزاری برای تحریک کنجکاوی کودکان و نوجوانان، ترویج تفکر انتقادی و گفتگوهای روشن‌فکرانه بهره ببرند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان مونترال کانادا ۲۱ سال است که به صورت یک ویترین بر تولیدات بین‌المللی برای کودکان و نوجوانان در سنین مختلف متمرکز است و معتقد است آموزش کودکان و نوجوانان روح کنجکاوی آنها را صیقل می‌دهد.

این جشنواره کودکان را با تجربیات جدید آشنا می‌کنند تا مناظر ناشناخته را کشف کنند و شخصیت‌های متفاوت را دوست داشته باشند.

جشنواره مونترال کانادا که از ۱۲ اسفند آغاز شده است روز ۲۰ اسفند به کار خود پایان خواهد داد.