بازیگر مشهور ایرانی، در کنسرت «نوستالژی» می خواند

مهدی نوروزی سرپرست ارکستر بزرگ «ایستگاه» درباره رپرتوار قطعات اجرایی در این کنسرت گفت: قطعات موسیقی جدیدی داریم و قطعات باکلام نسبت به دفعات قبلی بیشتر شده است. ارکستر با همان حجم و تعداد قبلی است و تغییری نداشته‌ایم. با یک ارکستر حدود 75 نفره به روی صحنه می‌رویم. رهبر گروه مثل کنسرت‌های قبلی آقای امید رجبی است.

نوروزی افزود: کنسرت مثل همیشه با «باران عشق» شروع می‌شود. تغییری که داشتیم این‌ است که به دلیل سفر ایمان جعفری، سولوی کار «خلوت» را به ترومپت داده‌ایم. کار «زمستان» را اضافه کرده‌ایم که همه شنیده‌اند و فکر می‌کنم مردم این کار را دوست داشته باشند. میکسی از چند قطعه موسیقی داریم که اشکان خطیبی آنها را می‌خواند. روند ما از بی‌کلام‌ها و «باران عشق» شروع می‌شود و به زهی بادی می‌رسد و بعد به سمت کارهایی می‌رویم که مردم همخوانی می‌کنند. کارهایی مثل «سوغاتی»، «مداد رنگی» و «هم‌زبونم باش» را اجرا می‌کنیم و در انتها به سمت کارهای باکلام می‌رویم.

نوروزی درباره روند فعالیت‌های ارکستر ایستگاه که ارکستری خصوصی است، اظهار داشت: ما به یک پرفورمنسی برای سال دیگر فکر می‌کنیم که «ارکستر بزرگ ایستگاه» به صورت مستقل ورود کند. می‌خواهیم با چند اسپانسر صحبت کنیم که کنسرت‌های خارج از کشور هم داشته باشیم. حتی با آقای چشم‌آذر می‌خواهیم کار کنیم. ما قبل از آقای چشم آذر هم در رپرتوار خودمان موسیقی فیلم داشتیم و حتی در جشنواره‌ فجر هم اجرای موسیقی فیلم داشتیم و می‌خواهیم به همان موقع برگردیم. یکی از برنامه‌های ما این است که یک گروه کر 80 نفره هم داشته باشیم که به صورت تخصصی قطعات کلاسیک را در دوره‌های مختلف اجرا کنیم و در بخش کلاسیک هم بطور اختصاصی ورود کنیم.

وی افزود: ما فارغ التحصیل موسیقی کلاسیک هستیم که موسیقی‌های فیلم را دوست داشتیم و نقطه مشترک ما بود. آقای چشم‌آذر هم در این بخش قطعات ماندگاری داشتند که معروفتر بود و به دیده شدن بیشتر ما کمک می‌کرد. ما می‌خواهیم در کنار این کار، بخش کلاسیک را به صورت موازی به کار ببریم. می‌خواهیم تنها ارکستر بزرگ خصوصی ایران بشویم که گروه کر بزرگ دارد.

این موزیسین درباره عدم حمایت از ارکسترهای خصوصی در کشور نیز خاطر نشان کرد: ارکستر خصوصی در ایران دوام نمی‌آورد، چون حمایتی از آن نمی‌شود. اگر ارکستر ملی و سمفونیک هم دوام آورده به خاطر این است که دولت پشت آن‌هاست و از لحاظ اجرایی حمایت می‌شوند. یعنی در زمینه های سالن تمرین و اجرا و نوع تبلیغات و مجوز حمایت می‌شوند. ولی در بخش خصوصی اگر ارکستری می‌آید و رپرتوار آن به سال دوم نمی‌رسد، به این دلیل است که حمایت نمی‌شوند. ما سال دیگر برنامه دهمین سالگرد «ایستگاه» را داریم و من با چنگ و دندان این گروه را نگه داشته‌ام چون هزینه‌های کمرشکنی داریم.

نوروزی ادامه داد: بخش عمده فعالیت تجاری من در بخش پاپ است و جدیدا در بخش سینما ورود کرده‌ام. سعی می‌کنم در جاهای دیگر بودجه‌هایی جذب کنم که خرج ارکستر کنم و این تنها راه نجات و زنده ماندن ارکستر است. من این کار گروهی و موسیقی ارکسترال را دوست دارم و بالاخره آدم برای عشقش هزینه می‌کند. دوست دارم که اگر افراد و موزیسین‌های مطرح یا غیرمطرح برای اجراهای بزرگ ایده‌هایی دارند به سمت ما بیایند و به ما پیشنهاد بدهند. کارهای سخت را دوست دارم و امیدوارم هنرمندان معروف و غیرمعروف به ما ایده بدهند.

گفتنی است؛ جدیدترین کنسرت ناصر چشم آذر با عنوان «نوستالژی» با همراهی ارکستر بزرگ «ایستگاه» به تهیه کنندگی رسول ترابی 23 و 24 اسفند در تالار وحدت به خوانندگی اشکان خطیبی برگزار خواهد شد.