تجمع اعتراضی هنروران در شهرک سینمایی

کبری بختیاری از جمله مسئولان هنروران در شهرک غزالی با اشاره به مشکلات جدیدی که برای این گروه از فعالان سینمایی بوجود آمده است، گفت: متاسفانه طی ماه های گذشته با تغییر مدیریت شهرک غزالی(شهرک ایران) و روی کار آمدن افراد جدید، مشکلات زیادی برای هنروران به وجود آمده است.

این هنرور سینما که به گفته خودش نزدیک به ۲۰ سال است در شهرک غزالی به عنوان هنرور مشغول به کار است، ادامه داد: قرار بود در سریال «آرمان دو» به کارگردانی احسان عبدی پور و تهیه کنندگی ایرج محمدی در شهرک غزالی مشغول به کار شوم و هنروران مورد نظر برای فیلم را تامین کنم که همزمان با فیلمبرداری این سریال در شهرک غزالی، مدیرعامل شهرک تغییر کرد.

بختیاری توضیح داد: مدیریت جدید شهرک غزالی مسئولیت ساماندهی هنروران این شهرک را نیز برعهده گرفته شرایطی را فراهم کرده که قراردادهای همکاری هنروران با گروه های فیلمبرداری زیر نظر خانمی که او نیز از هنروران این شهرک است بسته شود.

وی در پاسخ به اینکه تصمیم جدید مدیر شهرک چه ایرادی دارد؟ بیان کرد: هرکدام از مسئولان هنروران تجربه های بسیاری در پروژه های مختلف سینمایی دارند به عنوان مثال تمام هنروران فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی توسط من به گروه فیلمبرداری معرفی شده بود. از دیگر پروژه های سینمایی که مسئولیت تامین هنرور را برعهده داشتم نیز می توان به «محمد رسول الله»، «اخراجی های ۱»، «اخراجی های ۲»، «کلاه پهلوی» اشاره کرد.

بختیاری باز هم در جواب این سوال که آیا بهتر نیست ساماندهی امور در کنار توانایی های شخصی افراد باشد، اضافه کرد: تا پیش از این بستن قرارداد هنروران در شهرک غزالی را مسئولان گروه های هنروری برعهده می گرفتند ولی در شرایط جدید تهیه کنندگان یا مدیران تولید اگر بخواهند خودشان با یکی از گروه ها قرارداد ببندند، مدیریت شهرک غزالی این اجازه را نمی دهد. حتی اگر گروه فیلمبرداری با من یا یکی دیگر از مسئولان هنروران قرارداد بسته باشد باز هم باید از تیم شهرک غزالی هنرور بگیرد و این برای پروژها مشکل ساز می شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیشنهادهای کاری که به افرادی مانند من می شود، برای برخی افراد شائبه ایجاد شده که درآمد مسئولان هنروران بسیار زیاد است و تصمیم گرفتند مسئولیت این کار را برعهده گیرد تا از کنار این قراردادها درصدی نیز دریافت کنند.

مسئول هنروران فیلم سینمایی «محمد رسول الله» همچنین اعلام کرد: در کنار همه این مشکلات، شرایطی ایجاد کرده اند تا هنرورانی که سال ها در این شهرک فعالیت می کردند باید ورودیه پرداخت کنند و این مساله برای هنروران مشکلاتی را فراهم کرده است.

بختیاری در پایان گفت: در چنین شرایطی عده ای از هنروران خانه نشین شده اند و دیگر نمی توانند به فعالیت های خود ادامه دهند. همین مساله سبب شده است تا گروهی از هنروران امروز صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه جلوی شهرک غزالی به نشانه اعتراض تجمع کنند.