تازه ترین انیمیشن‌های ایرانی در حال تولید

معاونت امور استان های رسانه ملی در شهرهای مختلف کشور در حال تولید انیمیشن های متنوعی است که در ادامه به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

مرحمت

انیمیشن «مرحمت» به تهیه کنندگی علی حسین عباس زاده در استان اردبیل تولید می شود .

موضوع این انیمیشن زندگی شهید مرحمت بالا زاده(شهید 13 ساله) در 3 فصل به تصویر کشیده می شود. فصل اول به دوران انقلاب و شروع مبارزات علیه رژیم شاه، فصل دوم شروع جنگ و تلاش برای اعزام به جبهه، فصل سوم حضور در جبهه و عملیات هایی که شرکت داشتن می پردازد.

پارک ملی (کویر دو)

محمد جواد بابایی در استان سمنان انیمیشن «پارک ملی (کویر دو)» را می سازد. موضوع این انیمیشن، اداره پناهگاه حیات وحش است. با توجه به تجربه موفق خانواده صلاحی در اداره پناهگاه رسمی حیات وحش دشت توران، از آنها خواسته شده تا این تجربه را در منطقه حفاظت شده ای به نام (پارک ملی کویر) اجرا کنند. آنها در کاروانسرایی مستقر می شوند.

قصه های کوه بینالود 3

جواد محسنی «قصه های کوه بینالود 3 » را در خراسان رضوی تولید می کند. در سری اول قصه های کوه بینالود،گله ای از بزهای کوهی که در دشت زندگی می کرده اند، به خاطر کمبود آب و علف و حمله شکارچیان و ... به سمت دامنه کوه بینالود کوچ کرده و پس از فراز و نشیب بسیاری به آنجا رسیده اند.

پارسا کوچولو 4

«پارسا کوچولو 4» به تهیه گنندگی بهزاد مظاهری در حال ساخت است. پارسا کودکی ده ساله و با هوش است که در هر قسمت با ماجراهایی روبرو می شود و با کمک دوستانش آن را حل و فصل می کند.

حکایتهای گلباف 2

«حکایتهای گلباف 2» به تهیه کنندگی زری فاطمی در استان کرمان تولید می شود. موضوع این انیمیشن درباره چند دوست هم مدرسه ای است که برای رسیدن به خواسته های خود دچار  چالش های گوناگون می شوند، با تصمیم های خود زندگی را به طور ملموس تجربه می کنند و در این روند با آزمون های متفاوتی دست و پنجه نرم می کنند تا در نهایت به مرز پختگی و دانایی می رسند.

 آدم برفی

محمد گودرزی تهیه کنندگی انیمیشن «آدم برفی» را در استان همدان به عهده گرفته است. موضوع انیمیشن یار همیشگی بچه است که با حضور برف رشد می کند. کودک و آدم برفی مدام با هم درگیری کودکانه دارند.

«هوشی در تعطیلات» و «خاک مهربون»

استان زنجان دو انیمیشن در حال تولید دارد. «هوشی در تعطیلات» نام انیمیشنی به تهیه کنندگی فتح اله ندیمی است. انیمیشن درباره پسر بچه بازیگوشی به نام (هوشی) است که برای اینکه اوقات فراغتش را در تابستان به بطالت نگذارنده باشد، به پیشنهاد پدرش اکبر آقا قصد دارد حرفه و شغلی را تجربه کند. همچنین «خاک مهربون» به تهیه کنندگی نژلا نوشیروانی درباره مهندس کوشان است که به همراه اعضای خانواده خود گلخانه ای احداث می کند و دختر و پسر او در این گلخانه با حشرات موذی درگیری پیدا می کنند.

هزار و یک داستان 3

«انیمیشن هزار و یک داستان 3» به تهیه کنندگی علی رئیسی در استان اصفهان ساخته می شود. این مجموعه روایتی انیمیشنی از چند عنوان کتاب کودک است که ضمن روایت داستان توسط راوی، فضای تصویری قصه نیز به صورت انیمیشن برای مخاطب ارائه می شود.