از "بچه  مهندس" چه خبر؟

افشین نخعی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیت هایش گفت: از سال گذشته مشغول بازی در سریال "بچه مهندس" هستم که در سیزده روز عید فیلمبرداری متوقف شد و  این روزها تولید این اثر ادامه دارد.

 

افشین نخعی

وی در همین راستا افزود: فیلمبرداری "بچه مهندس" در اواخر فاز یک قرار دارد و از چند روز آینده وارد فاز دوم می شویم.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال "بچه مهندس" بیان کرد: نقش مردی را بازی می کنم که با همسرش برای گرفتن یکی از بچه های پرورشگاه وارد این مکان می شود و اتفاقاتی با ورود این دو شخصیت در بچه مهندس رقم می خورد.

نخعی به بازیگران خوب "بچه مهندس" اشاره و اظهار کرد: نقش مقابلم را در یچه مهندس بهاره رهنما ایفا می کند. همچنین پرویز پورحسینی، بهناز جعفری، نفیسه روشن، سوگل طهماسبی، محمد کاسبی، کریم اکبری مبارکه و برخی از هنرمندانی که درحال حاضر اسم ان ها را فراموش کرده ام در این سریال بازی می کنند.

وی درباره زمان اتمام فیلمبرداری و تغییر اسم بچه مهندس توضیح داد: زمان دقیق اتمام تولید را نمی دانم اما فکر می کنم تا اواخر بهار یا اوایل تابستان فیلمبرداری ادامه داشته باشد. هنوز در فضای تولید این سریال روی برچسب ها نام بچه مهندس نوشته شده است اما امکان تغییر آن وجود دارد. عوامل کار دوست دارند که نام سریال همین بچه مهندس باشد چون با محتوای سریال بیشتر هماهنگ است اما در هر صورت چون دوستان دیگری باید تصمیم نهایی را بگیرند ممکن است نام سریال تغییر کند.

بازیگر "بچه مهندس" درباره لوکیشنهایی که فیلمبرداری سریال در آن ها انجام می شود بیان کرد: بوستان ولایت لوکیشن اصلی است و هنوز ضبط در آن به اتمام نرسیده است و به محض پایان رسیدن فیلمبرداری در این لوکیشن فیلمبرداری در لوکیشن های دیگر انجام خواهد شد تا بوستان ولایت برای فاز دوم این سریال آماده و تدارک دیده شود.

نخعی درباره فضای تولید سریال و تعامل عوامل خاطرنشان کرد:  کارگردان بچه مهندس علی غفاری است که جزو محدود هنرمندانی است که دانش و تجربه را در کنار هم دارند. سال ها تجربه درخشان در کارگردانی، برنامه ریزی و دستیاری کارگردان در سینما و تلویزیون دارند. تجربه چندین و چند ساله و علم کارگردانی کمک کرده است به ویژه حضور سعید سعدی به عنوان تهیه کننده در کنار علی غفاری که با تجربه، حرفه ای و اخلاق خوبی دارد در موفقیت و حال خوب گروه موثر است. با وجود ساعت های طولانیِ فیلمبرداری، اما حال همه ما خوب است و ارتباط خوبی بین عوامل وجود دارد.

وی درباره فعالیت های دیگرش خاطرنشان کرد: دو سریال از محمد مهدی عسگرپور و مهرداد غفارزاده به من پیشنهاد شد که به دلیل تداخل با "بچه مهندس" در آن ها حضور پیدا نکردم. در واقع دلم رضایت نمی دهد که وقتی در حال کار در یک اثر هستم اثر دیگری را برای بازی قبول کنم یا مشغول به کار دیگری باشم. این گونه کار کردن را بلد نیستم بلکه دوست دارم یک پروژه تمام شود و سپس سراغ پروژه دیگری بروم.

گفتنی است؛ "بچه مهندس" که در 40  قسمت 45 دقیقه ای به قلم سجاد ابوالحسنی و تهیه کنندگی سعید سعدی در سه فاز برای شبکه پنج سیما ساخته می شود در 3 فصل است، نگارش فصل اول آن به اتمام رسیده و فصل دوم در حال نگارش است و هر فصل یک دوره زمانی را روایت می کند.

بیشترین لوکیشن های این مجموعه در تهران است و برخی از سکانس ها نیز در شهرستان ها تصویربرداری می شود.  لوکیشن اصلی این سریال پرورشگاه است که در بوستان ولایت دکور سازی شده است و قرار است لوکیشن های بسیار دیگری برای کار استفاده شود. ۶۰ درصد از فاز یک این سریال در بوستان ولایت تصویربرداری می‌شود.

 بازیگران جدید نیز در فصل های مختلف سریال و با جلو رفتن تولید کار به این مجموعه اضافه می شوند.