جدیدترین خبرها از وضعیت ساخت سریال «خانواده دکتر ماهان»

علی شیرمحمدی مدیرتولید سریال «خانواده دکتر ماهان» درباره روند تولید این سریال بیان کرد: گروه سازنده سریال این روزها در تهران در لوکیشنی در میدان محسنی هستند و از ابتدای اردیبهشت به شمال کشور می روند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ درصد از تصویربرداری سریال انجام شده است و ۸۰ درصد باقی مانده مربوط به بخش محیط زیستی کار یعنی جنگل ها و مراتع می شود که برای ادامه کار به لاهیجان می رویم.

مدیرتولید سریال «خانواده دکتر ماهان» با اشاره به نامه نگاری هایی که با سازمان حفاظت محیط زیست داشته اند، بیان کرد: این سریال درباره حفظ و حراست از محیط زیست و حفظ منابع طبیعی کشور است. همه می دانیم با توجه به تغییر آب و هوای جهان و شرایط محیط زیستی پیش رو، رسیدگی به معضل تخریب زیست بوم حیوانات و حراست از حیات وحش و مراقبت و پاسداری از محیط زیست و طبیعت و توسعه پایدار یکی از اساسی ترین سیاستگذاری های کشورها در سال های پیش روست. در همین راستا امید می رفت که با توجه به حساسیت موضوع و هدف مشترک سریال و سازمان محیط زیست، این سریال مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار بگیرد که متاسفانه با توجه به درخواست های متعدد از آن سازمان محترم تاکنون هیچ واکنش خاصی نسبت به آن صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، گروه نوجوان مرکز سیما فیلم چنین سریال پر اهمیتی را درباره محیط زیست و روشنگری اجتماعی و ارتقای سطح کیفی دانش عمومی مردم در دست تولید دارد. ای کاش نهادهای ذیربط و متولی این موضوع نیز وقع بیشتری نهاده و با چنین پروژه های فرهنگی همکاری بیشتری می کردند که علی رغم تلاش ها و پیگیری های مستمر ما از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کوچکترین گوشه چشمی به سریال مذکور انداخته نشد.

شیرمحمدی با اشاره به موضوع سریال عنوان کرد: ما در این سریال به شکل مستقیمی به بحث محیط بانی ورود کردیم که اتفاقات تلخی برای این عزیزان در راستای حمایت از حیوانات و جلوگیری از تعدی و دست درازی زیاده خواهان به زیست بوم حیات وحش افتاده است و حتی بعضی شان در این راه جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: با توجه به این که یکی از شخصیت های اصلی سریال یک محیط بان است مسلما ما در بخش اعظم داستان به حمایت های سازمان حفاظت محیط زیست نیاز داریم به طور مثال ما از چند روز دیگر به شمال کشور می رویم و برای حضور و کار در بعضی جنگل ها و مراتع و همچنین تعامل با محیط بانان به این حمایت ها نیاز است.

شیرمحمدی در پایان بیان کرد: امین زندگانی (دکتر ماهان) شخصیت اصلی سریال در نقش یک استاد دانشگاه و دامپزشک است که تخصص حیات وحش دارد. امید که در ادامه راه متولیان امر توجه بیشتری به این مهم داشته باشند تا ما نیز در هدف کلی خود که همانا شناسایی اهمیت حفظ و حراست از زمین زیبا و این موهبت الهی به مردم عزیزمان موفق باشیم.