اثرات سریال‌های چند فصلی بر کساد شدن بازار شبکه‌های ماهواره‌ای

حسن زارعی بازیگر دیوار به دیوار 2 درباره تولیدات حال حاضر گفت: شاهد این هستیم که سریال ها چند سری شده اند و این اصلا بد نیست. گروه نویسندگان یک سریال می توانند دور هم جمع شده و روند چند سری بودن و قصه های خوب را شکل دهند.

وی در همین راستا افزود: در دنیا شاهد روند تولید در فصل ها و قسمت های مختلف هستیم که برای یک اثر در 5 یا 10 سال در فصل های مختلف وقت صرف می شود بنابراین اگر در ایران هم این گونه پیش رود اشکالی ندارد. در تولیدات ما این موضوع سخت است و به تازگی آثارمان چند فصلی شده است، فیلم هایی چون گشت ارشاد و نهنگ عنبر و سریال هایی که داریم به تازگی به این سمت قدم برداشته اند.

بازیگر دیوار به دیوار 2 درباره تولید سریال ها با چنین روندی اظهار کرد: برای این که چند فصلی شدن در سریال سازی بیشتر باب شود و ادامه پیدا کند سازمان صدا و سیما می تواند نقش مهمی ایفا کند. مردم نشان داده اند که سریال های چند فصلی با کیفیت خوب شبکه های ماهواره ای را نابود خواهند کرد. صدا و سیما می تواند هم تولید کننده، مخاطب و هم نظر جامعه را در کنار هم مدیریت کند.

زارعی ادامه داد: آثاری که با زندگی مردم گره خورده اند و روایت زندگی مردم هستند در دل مخاطب جا باز کرده اند، مخاطبان نیز می دانند و فهمیده اند که در سریال های ماهواره ای چیزی عایدشان نمی شود و دوست دارند پای تلویزیون ملی و سریال های خود بنشینند. مدیران نیز با اشراف بر این مسئله و ایجاد شرایط می توانند به این مسیر کمک کنند.

نامزد بازیگری جشنواره سین سیما درباره این رویداد خاطرنشان کرد: سین سیما نوپاست، اولین دوره خود را می گذراند و اقدام بسیار مفیدی است. رقابت سالم در هر موضوعی به ویژه هنر سودمند است. در تلویزیون برنامه ها و اقداماتی مشابه پیش از این انجام شده است اما شکل و محتوای آن متفاوت بود.

وی ادامه داد: در سال 97 با جشنواره سین سیما شاهد محتوای دیگری هستیم اما به نظر می رسد انتخاب ها تفکیک شده نیست مثلا گروه سنی و مجری کودک جدا از مجری یک برنامه ترکیبی انتخاب می شد نه در کنار هم بهتر بود.  در زندگی 47 ساله فرهنگی، هنری و تئاتری ام برای حس آن کار کار کرده ام تا بتوانم رضایت مخاطب را پیدا کنم.

زارعی در خصوص اعلام نتایج جشنواره سین سیما خاطرنشان کرد: مخاطب اگر رضایت داشته باشد رای می دهد و اگر رضایت نداشته باشد رقیب رای می آورد. قرار بود انتخاب ها تا 13 فروردین اعلام شود اما در ادامه این زمان تغییر پیدا کرد.