رضایت "سردار سلیمانی" از محتوای سریال شهید حججی

رسول صانعی نویسنده و کارگردان سریال شهید حججی درباره آخرین روند طی شده این سریال تا امروز گفت: سریال شهید حججی به جهت حساسیت های بسیار بالا 10 بار بازنویسی شد. این حساسیت ها به چند جنبه بر می گردد. یک جنبه این است که چون شهید از شهدای معاصر است برای تخیل کردن کاملا دست نویسندگان بسته می شد و جنبه دوم این که به عنوان یک اسطوره در فرهنگ مقاومت و ملی معرفی شده بود که در نظر مقامات کشور این شهید اهمیت داشتند.

وی در همین راستا افزود: جنبه سوم خانواده شهید بودند که برای نشان دادن چهره شهید به شکل درست و قابل اعتنای آن بزرگوار حساسیت خاص خود را داشتند. در حال حاضر سریال شکل کامل و نهایی خود را پیدا کرد و به حسین کرمی ریاست سیما فیلم سپرده شد تا در مورد چند و چون و شکل گیری سریال آخرین اظهار نظرهایشان را دهند.

این نویسنده درباره فرایندی که این سریال در پژوهش گذرانده توضیح داد: تحقیقات بسیار زیادی از دوران تحصیلات ایشان، هنرستان، دانشگاه محل تحصیلات و دوره افسری در سپاه انجام شد و اتفاقات بسیار عجیب و قابل اعتنایی که برای ایشان رقم می خورد در تحقیقات ثبت  شد که به تصویر کشیده خواهد شد. دوره اول رزم در سوریه و  سفر مجدد به سوریه و شکل خاص شهادت این بزرگوار که ابتدا همرزمان تصور شهادت او را دارند و او را ترک می کنند اما ناگهان آن صحنه معروف رقم می خورد، همه و همه در اثر گنجانده شده است.

صانعی ادامه داد: بخش بعدی مربوط به سه روز اسارت شهید حججی و رفتارهای داعشیان با او است. به شکل دقیق محل زندانی شدن و اسارتشان بررسی آورده شده است و حتی بازجوی چچنی که از شهید حججی بازجویی کرده و او را شکنجه می دهد مورد سوال قرار گرفته و تحقیقات آن را دراختیار داریم.

وی درباره همکاری نهادهای مختلف در پروژه شهید حججی بیان کرد: "لشکر 8 نجف اشرف" به عنوان نیروی زرهی سپاه کاملا پای کار آمده اند و همه امکانات و لجستیکشان را برای این کار در نظر گرفته اند، همچنین مسئولان محلی از جمله استاندار، فرماندار، امام جمعه شهر نجف آباد و همه عزیزان تا اینجای کار با دقت و ملاحظه بررسی و همراهی کردند تا سریال به این سطح برسد. سپاه قدس هم در فضای تحقیقاتمان در سوریه بسیار به ما کمک کرده و اطلاعاتی که می خواستیم به خوبی در اختیارمان قرارداد.

کارگردان "کارگاه 48" در ادامه تصریح کرد: نماینده ما با سردار قاسم سلیمانی درباره سریال شهید حججی صحبت کردند که نظر ایشان مثبت بود. آمادگی کامل درباره تولید سریال وجود دارد و امیدواریم که سیما فیلم نیز با نظر مساعد و همکاری هایی که دارند هر چه سریعتر این موضوع را به نتیجه برسانند.

صانعی درباره زمان دقیق پیش تولید سریال شهید حججی اظهار کرد: دوستان زیادی در سیما فیلم متن اثر را خواندند، درباره سریال نظر دادند و در سطوح مختلف همکاری کردند. آن ها در نهایت اعلام کردند که ریاست سیما فیلم شخصا علاقمندند که متن سریال شهید حججی را برای نظر نهایی مطالعه کنند که امیدوارم نتیجه خوبی درباره سریال شهید حججی گرفته شود.

وی درباره تولید سریال شهید حججی خاطرنشان کرد: مقدماتی از پیش تولید یعنی آمادگی های لازم برای پیش تولید شروع شده است. اما هنوز به شکل رسمی در مرحله انتخاب بازیگر نیستیم چون برای جذب بازیگر نیاز به سرمایه است. بعد از نظر نهایی درباره سریال آمادگی کامل برای تولید وجود دارد که این آمادگی را مدیون مسئولین محلی و نهادهای کشوری و لشکری اعم از سیما فیلم، سپاه قدس، نیروی زمینی و همه کسانی که به نوعی پای کار آمدند هستیم. به نظرم یکی از خاصیت های شهید حججی این است که همه نهادها و افراد را در کنار هم جمع کرد. این شهید از این نظر برای کشور اسطوره هستند و اگر مردم زوایای خاص زندگی این شهید را بدانند به او علاقمندتر خواهند شد و یادشان ماندگار خواهد بود.