پایان فیلمبرداری فیلم «ارتباط فرانسوی» در ایتالیا

آرش عباسی درباره فیلم کوتاهی که به تازگی ساخت آن را به پایان رسانده است، بیان کرد: هفته گذشته فیلمبرداری فیلم «ارتباط فرانسوی» تمام شد که به زبان فرانسوی و محصولی از ایران، ایتالیا، فرانسه و بلژیک است.

وی ادامه داد: ما حدود یک ماه با بازیگران تمرین و دورخوانی کردیم همچنین با دوربین سر صحنه هم تمرین داشتیم. تولید کل پروژه یک ماه طول کشید و زمان آن حدود ۱۵ دقیقه است.

این کارگردان تئاتر درباره فیلم کوتاه خود توضیح داد: تهیه کننده، کارگردان و نویسنده این فیلم خودم بودم و عوامل و بازیگران آن از تمام کشورهایی که فیلم با مشارکت آنها ساخته شد، حضور داشتند.

عباسی اضافه کرد: این فیلم کوتاه با حضور یک بازیگر فرانسوی و یک بازیگر از بلژیک در ایتالیا فیلمبرداری شد اما به زبان فرانسه است. با پایان فیلمبرداری هم مراحل تولیدی از جمله  اصلاح رنگ و صداگذاری در ایتالیا انجام می شود.

عباسی در پایان درباره سختی کار خود در ایتالیا توضیح داد: نوسانات ارز خیلی کار را برای من سخت کرد و برآورد من ناگهان در آنجا بهم ریخت. من ابتدا تلاش کردم این فیلم را با بازیگران خارجی در ایران بسازم اما شرایط مهیا نشد و نتوانستم بازیگر فرانسوی زبان با شرایطی که می خواستم، پیدا کنم و به همین دلیل به ایتالیا رفتم.

قصه این فیلم درباره رابطه یک مادر و دختر در دنیای امروز است که فرانسوی هستند و از راه دور با هم ارتباط دارند.  

عوامل فیلم کوتاه «ارتباط فرانسوی» به این شرح هستند: نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: آرش عباسی، فیلمبردار: الکس چیفی اللو، صدابردار: لوکاس فرناندز، مدیرتولید و برنامه ریز: صنم نادری، دستیار کارگردان: اکرم سبزعلی پور، طراح صحنه و لباس: بهنوش رحیم زاده، نورپرداز: فدریکو ارمینی، دستیار تهیه: مسعود باژن، بازیگران: ماریه  آماندینه، ژوزیان کلمنت، محصول کمپانی موج.