حضور 4 انیمیشن جدید ایرانی در جشنواره جهانی فجر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با چهار اثرِ جدید انیمیشن در بیست و یکمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فجر ۲۰۱۸ حضور پیدا می‌کند.

در این رویداد پنج روزه‌ که از ۳۰ فروردین تا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود، کانون به معرفی و عرضه این چهار اثر کوتاه انیمیشن خود می‌پردازد.

بر همین اساس، انیمیشن‌های «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین، «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست، «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی و آخرین ساخته مهین جواهریان «زری زری کاکل زری»، عنوان‌های این آثار هستند که اولین حضور جهانی خود را تجربه می‌کنند.

در بیست و یکمین بازار فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فجر ۱۷ شرکت خارجی و ۲۶ شرکت ایرانی حضور دارند.

کانون در این رویداد هنری ضمن تبادل نظر با دست‌اندرکاران حرفه‌ای سینما برای حضور پررنگ‌تر خود در این بازار فیلم به انجام هماهنگی برای نمایش فیلم‌هایش در جشنواره‌های خارجی کودک و بسترسازی و بازاریابی برای فروش فیلم‌های جدید خود به کشورهای شرکت کننده، می‌پردازد.

بازار جشنواره جهانی فیلم فجر امسال با هدف ایجاد محیطی برای معرفی، تبلیغ و توزیع فیلم‌های خانوادگی ایرانی و فیلم‌های خارجی انسان‌دوستانه و اخلاقی با تاکید بر پرهیز از فیلم‌های غیراخلاقی از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ برپا می شود.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ در پردیس سینمایی چارسو برگزار می‌شود.