"پاسیو" به دنبال جذب مخاطب خاص

کریم امینی کارگردان و بازیگر سینما درباره حرف اصلی فیلم سینمایی «پاسیو» گفت: پاسیو راجع به تنهایی آدم‌هاست در واقع از به بن بست رسیدنشان حرف می زند و شاید راهی را برای شیرین کردن این تنهایی برای بیننده مطرح کند.

وی افزود: شخصیت های فیلم «پاسیو» ما به ازای بیرونی دارند اصولاً شهرنشینی در عین شلوغ بودن و جمعیت، تنهایی را می آورد و بیشتر آدم هایی که در شهر می بینیم درگیر یک تنهایی هستند.

امینی بیان کرد: اصولاً از نظر من سخت ترین بخش نقش این است که تو هیچ چیزی نباید بگویی و هیچ کاری نباید بکنی وقتی کاری میکنی یا قرار است جایی را به هم بریزی و فعالیتی داشته باشی، اصولا راحت تر است ولی وقتی قرار است هیچ کاری نکنی بازی کردن خیلی سخت تر است قطعا باید با بدن یا چشم بازی کنی و من در۸۰درصد فیلم پاسیو باید با زبان بدن بازی می‌کردم و پتانسیل آن را داشت که به سمت تیپ سازی برود.

وی ادامه داد: وقتی یک بازیگر از پایه انتخاب شده باشد و فعالیت بکند قطعا می تواند نظرهای زیادی بدهد که به نقش خودش کمک کند و بیشترین چیزی که روی آن تعامل کردیم این بود که شخصیتی که من نقش آن را بازی می کنم زیاد حرف نزند و آدم حرافی نباشد.

امینی تصریح کرد:ما از پایه پروژه «پاسیو» تصمیم داشتیم که فیلم مخاطب خاص داشته باشد البته وقتی فیلم را در کنار مردم دیدم خیلی دوست داشتم زیرا خیلی از افراد خودشان را در کاراکترها می دیدند.منظور من از مخاطب خاص این است که چون پاسیو فیلمی است که تجربی ساخته شده و قرار نبوده برای گیشه ساخته شود قطعا شاید مردم عادی که به سینما می آیند و می خواهند فیلم شاد و مفرح ببینند،آن را انتخاب نکنند پس این فیلم بیشتر برای مخاطب خاص ساخته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش ارزیابی اش از جشنواره جهانی فجر را بیان کرد و گفت:به هر حال از آن زمان که ۲فصل جشنواره از هم جدا شدند به نظرم خوب است بنابراین جشنواره فجر داخلی و جهانی جایی برای تلفیق شدن نداشت زیرا آن جشنواره حرارت ملی بودنش مطرح است و اینجا در واقع حرارت این که به لحاظ جهانی مطرح بشود در کل جشنواره جهانی فجر به لحاظ استاندارد بودن نظم خاصی دارد.

کارگردان سینما در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی اش خاطرنشان کرد: کار کمدی با نام «دشمن زن» را کار کرده ام که امیدوارم به زودی اکران شودکارگردان این فیلم خودم هستم و تهیه‌کننده آن آقایان فرح بخش و علیخانی هستند.

امینی گفت:فیلم دشمن زن از آن فیلمهایی است که مردم نیاز دارند که آن را ببینند.