«موزه لوور» را در قاب شبکه 4 تماشا کنید

برنامه تلویزیونی «لوور در تهران» در هشت قسمت تهیه و تولید شده که علاوه بر گزارش روند برگزاری و افتتاح نمایشگاه لوور در موزه ملی ایران، به معرفی ۵۶ اثر به نمایش گذاشته شده می پردازد.

برنامه «لوور در تهران» به تهیه کنندگی حمید خانی که  سه شنبه ها به صورت هفتگی ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما به نمایش در می آید از بخش های مختلفی همچون گفتگو با کارشناسان باستان شناسی و موزه داری درباره آثار به نمایش در آمده به ویژه در مورد دو اثر متعلق به تمدن ایران باستان که به تهران آورده شده تشکیل شده است.

در این برنامه، همچنین گزارش های اختصاصی درباره معرفی ویژگی های تاریخی آثار، روند آماده سازی و افتتاح نمایشگاه، مصاحبه با بازدیدکنندگان لوور تهیه و تولید شده است.

در دومین قسمت از این برنامه تلویزیونی رویا جاویدنیا مجری برنامه با جبرئیل نوکنده رییس موزه ملی ایران و محیط طباطبایی رییس ایکوم (کمیته ملی موزه‌های ایران)، درباره اینکه لوور چگونه به ایران آمد و نحوه انتخاب آثار به گفتگو می پردازد.

نمایشگاه «لوور در تهران» روز دوشنبه ۱۴ اسفند ۹۶ با حضور ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، علی اصغر مونسان معاون یئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ژان لوک مارتینز رییس کل موزه لوور، در تهران در موزه ملی ایران افتتاح شد و به مدت ۳ ماه (تا تاریخ ۱۸ خرداد ۹۷) در موزه ملی ایران واقع در تهران، خیابان امام خمینی(ره)، خیابان ۳۰ تیر دایر است.