چرا در سینمای ایران فیلم ترسناک ساخته نمی شود؟

کوروش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون  در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در خصوص کمبود تولید فیلم سینمایی در ژانر وحشت، به گفت: من خیلی به ژانر وحشت علاقه دارم. هم دوست دارم که فیلم در ژانر وحشت ببینم و هم بازی کنم اما نمی دانم چرا چنین فیلم هایی ساخته نمی شود؛ شاید ترس از ورود به این ژانر وجود دارد.

وی افزود: نویسندگان دنبال این هستند، داستان هایی بنویسند که به کسی برنخورد و نیاز به بودجه فراوان نداشته باشد. به نظرم ما نیاز به تلاش زیاد برای پیشرفت در ژانر وحشت داریم.

این بازیگر سینما ادامه داد: یک نکته را هم بگویم سینمای وحشت لزوماً نیازی به خون و خونریزی ندارد. این نوع فیلم، مانند فیلم طنز نیازمند موقعیت است. شاید مثلاً یک شخص در فیلمی ترسناک در یک راهرو راه برود و آن قدر موقعیت به درستی شکل گرفته باشد که نفس مخاطب در سینه حبس شود.

تهامی ضمن آسیب شناسی کمبود تولید سینمایی در ژانر وحشت اظهار کرد: ما به طور کلی کمبود ژانر در کشور داریم خیلی ها می گویند در حوزه طنز فیلم های فراوانی ساخته شده است، اما من می گویم که در سینمای کمدی هم کمبود سوژه داریم. ما در فیلم های کمدی‌مان، سوژه ای تازه نداریم و آنقدر همه سوژه هایمان کهنه شده است که فقط آن را تکرار می کنیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم ما بیش از هر چیز در سینما، نیاز به فکر کردن داریم. باید همه چیز را در فضای باز موجود بررسی و پردازش کنیم. به نظرم می توانیم در زمینه هنر از بالا دستی هایمان یاد بگیریم.

تهامی با بیان اینکه باید از تعصبات در بعضی زمینه ها کم کنیم و راحت عمل کنیم، ادامه داد: الان وقتش است و اگر بخواهیم پیشرفتی کنیم، باید از همین یک ساعت بعد کارمان را شروع کنیم.