رحمت «پایتخت» پلیس می شود

به بهانه جشن یک سالگی کارگاه قلم‌زنی موسسه خیریه توان بخشی «همدم»، «هومن حاجی‌عبداللهی»، بازیگر نقش «رحمت» در سریال محبوب پایتخت و «سید علی صالحی» (بازیگر)، از مددجویان و ظرفیت‌های این مجموعه بازدید کردند.

  در حاشیه این بازدید، مجالی فراهم شد تا از حاجی‌عبداللهی در خصوص تازه‌ترین کار‌هایی بپرسیم که در دست انجام دارد. او برای مان توضیح داد: به تازگی بازی در سریال پلیسی «دختر گمشده» به کارگردانی احمد کاوری را به پایان رسانده‌ام.


بیشتر بخوانید : سکانسی عجیب از "پایتخت 5" که به واقعیت پیوست! /فیلم


در این مینی‌سریال تلویزیونی شش قسمتی نقش یک پلیس را برعهده دارم که تجربه جالب و متفاوتی بود. در این اثر افتخار بازی در کنار بازیگرانی نظیر کوروش تهامی، هدایت هاشمی و... را داشتم. وی بیان کرد: به تازگی پیشنهاد بازی در یک نقش هم از سوی سعید آقاخانی به من ارائه شد که هنوز در حال بررسی آن هستم و جوابی نداده‌ام، به همین دلیل نمی‌توانم نام سریال را هم پیش از قطعیت حضورم در این کار اعلام کنم.

حال دل‌مان خوب نیست

اما این دو هنرمند که به بهانه سالگرد راه اندازی کارگاه قلم‌زنی موسسه خیریه توان بخشی «همدم» به دیدار توان یابان آن آمده بودند، بعد از بازدید از بخش‌های مختلف هنری و آموزشی این موسسه، در کارگاه قلم‌زنی حضور یافتند و اجرای چند قطعه موسیقی توسط گروه سرود دختران «همدم» را به تماشا نشستند.

هومن حاجی‌عبداللهی، بازیگر تلویزیون در بخشی از این بازدید خطاب به توان یابان و مسئولان این موسسه گفت: از بدو ورود انرژی مثبتی داشتیم. باید به همه دست اندرکاران این موسسه تبریک گفت که چنین فضای ارتباطی صمیمانه و دوسویه‌ای را میان مددجویان و مربیان برقرار کرده‌اند.

وی با تاکید بر این که، در این موسسه معلول و ناتوانی ندیدم، ادامه داد: من فقط یک جمع هنرمند را مشاهده کردم، شاید حرفم عجیب به نظر برسد، اما همه فکر می‌کنند آن‌هایی که بیرون از این دیوار‌ها زندگی می‌کنند، شرایط عادی دارند، ولی به نظر من همه ما غیرعادی هستیم، چون درست زندگی نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما شاد نیستیم و هزار بدبختی ریز و درشت داریم و نمی‌توانیم از ته دل شاد و راضی باشیم و آن را نشان دهیم. در حالی که این بچه‌ها واقعا شاد و خوشبخت هستند. فقط شاید جای محدودتری دارند، بالعکس شاید جا و مکان ما محدود نباشد، ولی بعضا فکرمان خیلی محدود شده است.

این هنرمند تاکید کرد: ما فقط تصور این را داریم که به خودمان می‌رسیم و حال مان خوب است، درواقع سالم نیستیم، چون حال دل مان خوب نیست. این دختران هنرمند درست است که با ما فرق دارند، اما تمایزشان در این است که از ما بالاتر و بهتر هستند.

دعای خیر این بچه‌ها برایم کافی است

علی صالحی دیگر هنرمند سینما و تلویزیون نیز که در این بازدید حضور داشت، در سخنانی گفت: رسالت ما این است که از هر فرصتی برای دیدار این بچه‌ها استفاده کنیم. این حرفم شعار نیست بلکه سعادتی برای ماست که این‌ها به ما لطف و نگاه مان کنند. ما به این جا سر می‌زنیم که حال خودمان خوب شود و از این بچه‌ها انرژی بگیریم.

وی با اشاره به سفر‌های مکررش به مشهد طی ۱۰ سال گذشته، بیان کرد: سعادتی است که حضرت رضا (ع) من را می‌طلبند و بزرگ‌ترین افتخار برای من این است که در سفرهایم به این شهر فرصتی فراهم می‌آید تا از مجموعه‌های خیریه و مددجویان آن‌ها دیدن کنم. دعای خیر این بچه‌ها برای ما کافی است. زندگی هم چیزی غیر از خوبی و شادی دل این دوستان نیست.

اما در بخش دیگری از این بازدید، زهرا حجت، مدیرعامل موسسه «همدم» گفت: در این مجموعه حدود ۴۰۰ تن از دختران بی سرپرست یا بدسرپرست تحت حمایت هستند. هرگز مدیران و خیران موسسه نخواسته‌اند از طریق نداشته‌های بچه‌ها و برانگیختن احساس ترحم جلب مشارکت کنند و همواره حفظ کرامت این عزیزان برای ما مهم بوده است.

وی اضافه کرد: هنوز هم بچه‌های زیادی متقاضی استفاده از امکانات ما هستند که بدون سرپناه و صاحبی در شهر رها شده‌اند و چشم امید به توجه همه ما دارند. آن‌ها ممکن است با انواع معلولیت‌هایی که دارند در شهر رها شوند و در معرض هزاران آسیب قرار بگیرند.

مدیرعامل موسسه خیریه «همدم» تصریح کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، طرح توسعه مجموعه را داریم و برای این منظور زمین مد نظر را تهیه کرده‌ایم و برای ساخت آن نیازمند کمک‌های همه خیران و نوع‎دوستان هستیم.