پایان با شکوه جشنواره جهانی فجر با اکران فیلم "حاتمی کیا" /عکس

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر جمعه مورخ هفتم اردیبهشت ماه سال 1396 پس از ده روز فعالیت در پردیس سینمایی چارسو و سینما فلسطین به کار خود پایان داد.

پایان اکران های آثار سینمای ایران و جهان در حالی جمعه شب به اتمام رسید که اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در تالار وحدت با اجرای رامبد جوان برگزار شد.

اختتامیه ای که با وجود اعلام قبلی و برنامه های صورت گرفته کمی در اجرا دچار بی نظمی های فاحشی بود. بی نظمی هایی که ساعتی بعد در فضای مجازی منتشر شد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تغییرات نسبتاً کمی نسبت به سال گذشته برگزار شد. برخی آثار ایرانی در جشنواره شرکت کرده بودند اما اکثریت

کارگردانان آثار ایرانی در مراسم معرفی آثارشان حضور نداشتند و فیلم ها توسط برخی بازیگران معرفی می شد.

از جمله مهم ترین نقاط مثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در دوره سی و ششم را بدون شک باید در حضور "الیور استون" کارگردان برنده اسکار سینمای هالیوود دانست. وی در روزهای پایانی جشنواره به تهران آمد و علاوه بر حضور در نشسستی خبری کارگاه کارگردانی نیز برگزار کرد.

جشنواره جهانی فیلم فجر در بخشر بلیت فروشی اما نقاط ضعف بسیار زیادی داشت.

 

حاشیه و متن جشنواره جهانی فیلم فجر/پایان با شکوه جشنواره با اکرام فیلم حاتمی کیا+عکس

این جشنواره تنها در روز اول پذیرای خبرنگاران در آثار ایرانی بود و از آن پس بلیت فروشی فیلم های ایرانی در جشنواره برای اهالی رسانه بسته شد و هیچ

کدام از مسئولین جشنواره نسبت به این اتفاق واکنشی واضح نشان نداد.

نظم در پردیس سینمایی چارسو و ایجاد محیطی آرام برای تماشای فیلم و گفتمان هنری، در یکی از شلوغ ترین مناطق شهر از دیگر اتفاقات مثبت جشنواره جهانی بود که البته سال گذشته نیز به همین نظم برگزار شد.

در این دوره از جشنواره اما حضور برخی کارگردانان ایرانی با آثارشان درجه بالاتری به جشنواره بخشید. مجید مجیدی کارگردان مطرح و صاحب سیمرغ سینمای ایران فیلم سینمایی "آن سوی ابرها" را در این جشنواره رونمایی کرد که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد.

حاشیه و متن جشنواره جهانی فیلم فجر/پایان با شکوه جشنواره با اکرام فیلم حاتمی کیا+عکس

دیگرکارگردانی که در این جشنواره فیلمش را رونمایی کرد "کمال تبریزی" بود. وی یکی دیگر از آثار مطرح سینمای ایران در سال 97 را رونمایی کرد. مارموز با بازی "حامد بهداد" توانست نظرات بسیار مثبتی را از آن خود کند.

درساژ، هت تریک، مارموز، یوا، غول، آن سوی ابرها، بازمانده، گسل، تنگه ابوقریب و سرو زیر آب از جمله آثاری بودند که جشنواره جهانی فیلم فجر برای تماشاگران سینما به نمایش در آمدند.