استقبال مخاطبان از فیلم‌های هنروتجربه خوشحال کننده است/ مخاطب و فیلم همدیگر را راحت‌تر پیدا می‌کنند

 با اتمام مراحل ساخت اولین سالن اختصاصی سینمای هنروتجربه با ظرفیت ۶۴ صندلی در مجموعه سینمایی فرهنگ تهران، این سالن از ۲۶ اسفند با نمایش کلیه فیلم‎های هنروتجربه در تمامی سانس‌ها آغاز به کار کرد. در همین رابطه با علی هیربد مدیر سینمافرهنگ گفت‌وگوی کوتاهی کردیم و از میزان استقبال از این سالن پرسیدیم.

علی هیربد درباره میزان استقبال از سالن اختصاصی سینمای هنروتجربه عنوان کرد: «با افتتاح این سالن میزان مخاطبان از فیلم‌های هنروتجربه بهتر شده است و با زمانی که سالن شماره دو سینما فرهنگ در اختیار این گروه بود قابل‌مقایسه نیست.»

او ادامه داد: «وقتی در یک سالن بزرگ یک- یا دونفر بلیت سینما بخرند دیگران به تماشای آن فیلم ترغیب نمی‌شوند اما زمانی که سالن کوچک‌تر است اثر روانی آن بیشتر است و همین موضوع در ترغیب مخاطبان به تماشای فیلم اثر دارد. در یک سالن ۶۰ نفره اگر ۱۰ نفر بلیت بخرند دیگران هم سعی می‌کنند جا رزرو کنند تا فرصت تماشای فیلم از دست‌شان در نرود.»

مدیر سینمافرهنگ درباره وضعیت فعلی سالن هنروتجربه عنوان کرد: «در این چند هفته که اولین سالن اختصاصی سینمای هنروتجربه افتتاح شده است خیلی وقت‌ها این سالن پررفته و یا ۵۰ درصد ظرفیت آن پر بوده است و این اتفاق بسیار خوشحال کننده است. من این اتفاق را به فال نیک می‌گیرم. چون این سالن وضعیت خوبی برای مخاطبان دارد و من چندین بار در کنار مخاطبان در سالن نشستم و از نزدیک شاهد این استقبال بودم.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر مخاطبان خاص هنروتجربه که اکثرا از جامعه هنری هستند برای تماشای این فیلم‌ها به سینما می‌آیند و مخاطبان خاص این فیلم‌ها قابل شناسایی هستند. آن‌ها مثلا به قصد تماشای «کوپال» از خانه یا محل کار خودشان را به سینمافرهنگ می‌رسانند. این سالن در منطقه شمال و شمال شرق تهران برای مخاطبان هنروتجربه شکل منطقه‌ای مناسبی پیدا کرده تا مخاطب و فیلم همدیگر را راحت‌تر پیدا کنند.»

هیربد درباره اکران ویژه فیلم‌های هنروتجربه در این سالن بیان کرد: «استقبال از اکران ویژه تاکنون بسیار خوب بوده است. اما میزان استقبال بستگی به خود فیلم نیز دارد. این اکران‌ها در ساعت ۸ یا ۱۰ مورد استقبال هستند اما برای اکران ۱۲ شب به نظر من احتیاج به فیلم‌هایی داریم که کسل کننده نباشند و فضای آرامش‌بخشی داشته باشند. برای نمایش ویژه این فیلم‌ها باید جذابیت بیشتری را در نظر گرفت.»