ویژه برنامه سحرگاهی شبکه 1 مشخص شد

به مانند هر سال، ویژه برنامه "ماه خدا" در ماه مبارک رمضان مونس و همراه بینندگان در سحرها خواهد بود.

پخش برنامه ماه خدا، از ساعت 2 بامداد آغاز می شود و تا 20 دقیقه بعد از اذان صبح به طور زنده ادامه خواهد داشت.

مرتضی امیری اسفندقه به عنوان کارشناس ادبی و حجت الاسلام محمد سعیدی آریا به عنوان کارشناس مذهبی، هر شب در برنامه حضور خواهند داشت.

محمد رحیمی تهیه کننده برنامه ماه خدا درباره این برنامه گفت: موضوع محوری برنامه امسال ماه خدا، خودسازی و سیر و سلوک است. پیرو این محور، در موضوع عرفان نظری، آیت الله جوادی آملی و در موضوع عرفان عملی استاد اخلاق مرحوم حضرت آیت‌الله محمد شجاعی هر شب در آیتم های جداگانه پنج تا هشت دقیقه ای سخن خواهند گفت.

رحیمی تصریح کرد: با توجه به محوریت قرآن در برنامه ماه خدا، ما در حوزه معارف قرآنی، 32 سوگند از سوگندهای خدا در قرآن کریم را در قالب آیتم های 4 دقیقه ای شرح و تفسیر می کنیم و با توسل به آیات و روایات به دنبال این هستیم که چرا پروردگار به این موضوعات قسم یاد کرده‌ است.

این تهیه کننده ادامه داد: هر شب در برنامه، حجت الاسلام سرلک فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را در آیتم های هفت دقیقه ای شرح و تفسیر می کند.

محمد رحیمی از پخش زنده مناجات و نغمه های مذهبی در برنامه ماه خدا خبر داد و یادآور شد: رویکرد فرهنگی برنامه امسال ماه خدا پررنگ‌تر خواهد بود و تلاش کرده ایم تا با بیان آداب و رسوم مردم سراسر کشور، به نزدیکی اقوام مختلف ایران زمین کمک کنیم.