تراکم بازدیدکنندگان در دومین روز نمایشگاه کتاب

اولین ساعات گشایش سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران در روز گذشته، با وجود تعطیلی رسمی و منتهی بودن به تعطیلات آخر هفته، جمعیت قابل ملاحظه اما نه چندان زیادی را به خود دید. با این حال با گذشت ساعاتی از صبح و رسیدن به ظهر و ساعات عصر، جمعیت زیادی از نمایشگاه بازدید کرده و در برخی نقاط فضای شبستان و دیگر بخش های مصلی، تراکم جمعیت دیده شد.

امروز پنجشنبه نیز که مصادف با دومین روز برپایی نمایشگاه است، جمعیت زیادی از نمایشگاه دیدن کرده و پیش بینی می شود این جمعیت فردا جمعه ۱۴ اردیبهشت هم رشد داشته باشد.

نکته جالب درباره مکان غرفه های نام آشنا و دارای مخاطب خاص در شبستان که مربوط به ناشران عمومی است، این که شاهد جاگیری منطقه ای ناشران هستیم. به این معنی که ناشرانی که حوزه فعالیت شان به یکدیگر نزدیک است، و یا آن دسته از ناشران خصوصی که عموما نامشان در کنار یکدیگر می آید، در این دوره از نمایشگاه در راهروها و غرفه های نزدیک به هم قرار گرفته اند.

در حال حاضر نشست خبری همایون امیرزاده سخنگوی نمایشگاه با خبرنگاران و اهالی رسانه در قسمت امور رسانه ای و خبری نمایشگاه در حال برگزاری است.

همچنین، با وجود حضور جمعیت زیاد در مصلی، خیابان های اطراف، چندان ترافیک قابل توجهی در زمینه وسایل نقلیه شخصی به ویژه در خیابان شهید بهشتی، ندارند و به نظر می رسد مخاطبان نمایشگاه به توصیه های گویندگان برنامه های رادیویی ویژه نمایشگاه مبنی بر استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به نمایشگاه عمل کرده اند.