علی معلمدامغانی؛ شاعر و رئیس فرهنگستان هنر که در دو سال گذشته از مصاحبه با رسانهها رویگردان بودهاست، در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اینکه چرا هنوز موسسات زیرمجموعه "فرهنگستان هنر" مدیر ندارند، گفت: در واقع ما در فرهنگستان هنر مدیریت انفرادی نداریم بلکه طبق نظر دولت سیاستهای ما بر اساس مدیریت ایدهآل اتخاذ میشود. مثلاً در حال حاضر مسعود ناصری مدیر صباست، ولی عنوانش سرپرست است.

وی در ادامه توضیح داد: در تمام مسائل و امور، تصمیم‌گیری‌ها با حضور تمام مدیران صورت می گیرد و تصمیمات بصورت مشورتی اتخاذ می‌شود.

معلم دامغانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه چرا " فرهنگستان هنر " مدتی است برنامه‌های بزرگ و جدی نداشته‌است هم گفت: گویا افردای در دولت ما را فراموش کرده‌اند. زیرا هیچ بودجه‌ای به ما نمی‌دهند.

این پیشکسوت عرصه شعر و ادب در عین حال برنامه‌های سابق " فرهنگستان هنر " را مورد انتقاد قرار داده و گفت: در حقیقت کارهایی که در گذشته انجام شده هم خالی از مفسده نبودند. هرچند نمی‌خواهم شرح این کارها را بدهم.

وی تصریح کرد: من به دنبال تبدیل امور به احسن هستم که برای این مقوله دوسال زمانی کافی نیست. دو سال برای اصحاب بودجه و حامیان دولتی زمان زیادی نیست و گاه برایشان صد سال اندک مینماید!