باز هم رادیو/باز هم "صبح جمعه با شما"

برنامه صبح جمعه با رویکرد طنز اجتماعی و نقد مسوولان دوباره کار خود را شروع کرد، شوخی با برنامه نامزدهای شهرداری تهران و نقد اظهار نظر های مدیران و مسوولان در برنامه این هفته نوید می داد که قرار است دوباره با همان طنز گزنده و شیرینی همراه باشیم، گرچه بخشی از برنامه اول به مهمان بازی گذشت که شاید طبیعت برنامه اول بود اما حضور مهین برزویی که سال ها نقش نازیلا همسر آقای ملون را بازی می کرد در کنار حضور حسین محب اهری که در همان دقایق کوتاه حضورش در برنامه اول نشان داد طنز صبح جمعه رادبه خوبی می شناسد از بخش های جذابی بود که در معرفی مجموعه جدید صبح جمعه به خوبی عمل کرد.

حضور یک طنز پرداز از خطه گیلان هم نماینده بخش تازه ای شد که قرار است از این پس به برنامه اضافه شود و به معرفی ظرفیت های طنز در جای جای ایران زمین بپردازد.این بخش اگر با جدیت دنبال شود و سرسری گرفته نشود حتما ‌می تواند نقش موثری در وحدت و همدلی میان اقوام داشته باشد چرا که طنز با زبان محلی شرینی خودش را دارد.

از دیگر تغییرات برنامه باید به بخش تعاملی آن اشاره کرد که البته چندان فرصت نشد درباره آن توضیح داده شود، مسابقه ای که در آن مخاطبان می توانند بخش ها طنز بسازند و به برنامه بفرستند این بخش می‌تواند جذاب باشد به شرطی که جدی گرفته هرچند توضیح بیشتر درباره این بخش داده نشد.

بهر تقدیر برنامه اول صبح جمعه بعد ۱۹سال تلاش فراوانی داشت تا به خاطره های ما نقب بزند و البته نسل جدید را نیز با این برنامه خاطره انگیز آشنا کند شاید به همین هم در بهره گیری از موسیقی روشی جدید را ابداع کرده بود.

این برنامه می تواند دوباره صبح جمعه مردم ایران را سرشار از نشاط و شادی کند اما برای رسیدن به این مهم هنوز کارهایی دارد از جمله اینکه ادبیات آن باید نقادانه تر بشود و البته ضمن باز آفرینی شخصیت های قدیمی در ایجاد شخصیت های جدید هم کوشا باشد.

نکته خوشحال کننده در این میان دیده شدن ردپای یک توریسین در برنامه است به نظر می رسد احمد شیشه گران دوباره آستین ها رابالا زده است تا عصر جدیدی برای علاقمندان به برنامه های طنز رایویی آغاز شود.