یک بازیگر سرشناس دیگر  وارد دنیای جاسوسی شد!

کمپانی مترو گلدوین مه یر امتیاز برگردان سینمایی نوول چند جلدی من پیلگریم هستم تری هایز را خریداری کرده است. این کمپانی قصد دارد این مجموعه کتاب پرخواننده را به صورت یک مجموعه فیلم سینمایی تهیه کند و برای نقش کاراکتر اصلی آن، براد پیت را انتخاب کرده است. بازیگر 54 ساله سینما این روزها مشغول مذاکره با مدیران کمپانی است و گفته می‌شود برای بازی در این فیلم ابراز علاقه کرده است. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، شرکت فیلمسازی پیت هم در امر تولید آن مشارکت خواهد کرد.

اکشن سطح بالا

نزدیکان بازیگر می‌گویند او که در چند سال اخیر بازیگر و تهیه کننده چند محصول غیرمتعارف سینمایی بوده، قصد دارد با یک اکشن سطح بالا و جنجالی بازگشت موفقیت‌آمیزی به جدول گیشه نمایش داشته باشد. ظاهرا من پیلگریم هستم تمام عناصر لازم برای جذب پیت را دارد. جیمز گری برای کارگردانی قسمت اول این مجموعه فیلم انتخاب شده است. او که دو سال قبل «شهر گمشده زد» (به تهیه کنندگی براد پیت) را روی پرده سینماها داشت، از دوستان این بازیگر به حساب می‌آید. گری جای متیو ون را گرفته، که تا قبل از این قرار بود کارگردانی فیلم را به عهده بگیرد. به دلایلی که معلوم نیست، کارگردان اکشن موفق نوجوانانه «کینگزمن» نتوانست با تهیه‌کنندگان فیلم به توافق برسد و خود را از این پروژه کنار کشید. شایعات حکایت از آن می‌کند که ون موافق حضور براد پیت در نقش اصلی فیلم نبود و به همین دلیل، ترجیح داد از خیر کارگردانی من پیلگریم هستم بگذرد.

جاسوس کارکشته

منتقدان ادبی از داستان نوول تری هایز به‌عنوان یک موش و گربه بازی جاسوسی اسم می‌برند. اولین جلد کتاب در سال 2014 وارد بازار شد و به سرعت، در صدر جدول موفق‌ترین کتاب‌های هفته و فصل نشست. هایز کمی بعد دومین جلد کتاب را نوشت. خط اصلی داستان این نوول درباره مردی به نام پیلگریم است. او یک جاسوس کارکشته و زبردست است که تا به حال کسی چهره‌اش را ندیده است. اما در عالم واقعیت چنین کسی وجود خارجی ندارد. پیلگریم یک نام و کد برای سازمان‌های جاسوسی است. پیلگریم فرزند خوانده یک خانواده متمول آمریکایی است که ماموریت‌های غیرممکن جاسوسی را انجام می‌دهد. او با آن که بازنشسته شده، اما دوباره به ماموریت فرا خوانده می‌شود تا با یک گروه تروریستی خطرناک مقابله کند. سازمان‌های جاسوسی بزودی مجبور می‌شوند یک آدم واقعی پیدا کنند، تا بتوانند او را به جای پیلگریم معرفی کنند و رازشان فاش نشود. یک کارمند معمولی که هیچ ارتباط و آشنایی با دنیای جاسوسی ندارد، برای این کار انتخاب می‌شود.

پیت به‌دنبال لی‌جونز

جیمز گری هم‌اکنون درام علمی تخیلی «آد آسترا» را با بازی براد پیت، تامی لی جونز و دانلد ساترلند آماده اکران عمومی دارد. این محصول کمپانی فوکس قرن بیستم، داستانی آینده‌نگرانه دارد و پیت در آن در قالب فضانوردی ظاهر شده، که راهی ماموریتی خطرناک به سیاره نپتون می‌شود. پدر او (لی جونز) بیست سال قبل راهی این محل شده تا تحقیقاتی درباره موجودات فرازمینی انجام دهد. کاراکتر پیت هم باید پدرش را پیدا کند و هم تحقیقات نیمه تمام او را کامل کرده و به سرانجام برساند.

براد پیت این روزها در تدارک تولید یک فیلم سینمایی دیگر به نام «کینگ» است. او تهیه‌کنندگی این درام پرتنش را به‌عهده دارد و قرار نیست به عنوان بازیگر در آن بازی کند. اما اطلاع چندانی از این پروژه در دست نیست و کسی نمی‌داند خط داستانی آن چیست. نزدیکان پیت گفته اند کینگ یکی از پروژه‌های موردعلاقه اوست که در چند سال اخیر، تلاش داشته آن را جلوی دوربین ببرد. با این حال، آنها هم اطلاعی از کم و کیف این پروژه محبوب پیت ندارند.

کارگردان غیرمتعارف

گفته می‌شود براد پیت برای کارگردانی کینگ، به دنبال یکی از فیلمسازان غیرمتعارف و سرشناس سینما است. کار تولید فیلم تا قبل از شروع فصل پاییز آغاز خواهد شد و برای نمایش عمومی در سال آینده میلادی آماده می‌شود. ظاهرا پیت به اطرافیانش قول یک فیلم اسکاری را داده و گفته در مراسم سال آینده اسکار، این فیلم یکی از پیشتازان و نامزدهای اصلی جوایز مهم آن خواهد بود. تماشاگران تلویزیون سال قبل با دیدن پیت در برنامه آخرشب کمدی انتقادی «نمایش جیم جفریز» جا خوردند. این برنامه موفق تلویزیونی در مدت زمان کوتاهی که از پخش آن می‌گذرد، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. هر اپیزود برنامه که حدود نیم ساعت طول می‌کشد، به بحث درباره یکی از موضوعات مهم روز جامعه آمریکا اختصاص دارد.

جیم جفریز با زبانی کمدی درباره این مسائل بحث می‌کند و از مهمان برنامه می‌خواهد که او را در این نمایش همراهی کند. براد پیت در پنج اپیزود این برنامه پربیننده شرکت کرد و درباره مسائل مهم روز به بحث پرداخت. آن چه در این برنامه البته مورد بحث قرار نگرفت، سینما و کارهای تازه هنری بازیگر بود!

ترجمه به 30 زبان دنیا

تری هایز که با دنیای فیلمنامه‌نویسی هم آشنایی دارد، کار نگارش فیلم نامه من پیلگریم هستم را نیز انجام داده است. او پیش از این فیلمنامه فیلم‌های پرفروش و موفق «تقاص» مل گیبسون و «مکس دیوانه 2» را نوشته است. من پیلگریم هستم او تا به حال، به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است. کمپانی مترو گلدوین مه یر هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری فیلم تعیین نکرده است، اما این اکشن جاسوسی برای نمایش در اواسط فصل تابستان سال آینده میلادی آماده می‌شود.