یک منبع آگاه در گفتوگو با فارس، در پاسخ به این سؤال که گزینه نهایی ریاست دانشگاه آزاد کیست؟ گفت: فرهاد دانشجو برای تصدی پست ریاست دانشگاه آزاد قطعی شده و وی فردا در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد به عنوان رئیس جدید این دانشگاه انتخاب میشود.

وی در ادامه افزود: در این راستا رئیس‌جمهور با دو عضو حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد یعنی مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جلسه‌ای برگزار کرده و در این جلسه رایزنی‌هایی برای نفر پیشنهادی ریاست دانشگاه آزاد مطرح شده است.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: علی‌محمد رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، محمدصادق مهدوی معاون هماهنگ‌کننده دانشگاه آزاد، فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه تربیت‌مدرس، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس کنونی دانشگاه آزاد و غلامعلی افروز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران سوابق علمی و اجرایی خود را به دفتر وزیر علوم ارسال کرده و کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد شده‌اند که در نتیجه دفتر وزارت علوم سوابق این گزینه‌ها را برای مطالعه به اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد ارسال کرده است.

وی در ادامه گفت: مابقی گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد سوابق علمی و اجرایی خود را به دفتر وزیر علوم ارسال نکرده و تمایلی هم به کاندیداتوری ریاست دانشگاه آزاد نداشته‌اند البته نام برخی از آنان هنوز به عنوان گزینه مطرح است اما بعید است که در جلسه فردا مطرح شوند.

این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که چند درصد احتمال می‌دهید جاسبی در ریاست دانشگاه آزاد ابقاء شود؟ گفت: ابقای جاسبی در ریاست دانشگاه آزاد کاملاً منتفی است و اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد به این نتیجه رسیده‌اند که فرهاد دانشجو گزینه اصلی و در نهایت رئیس دانشگاه آزاد باشد.

وی تصریح کرد: مسئولان ارشد دانشگاه آزاد همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز ریاست فرهاد دانشجو را پذیرفته‌اند و به احتمال زیاد فردا به این گزینه رأی دهند.

این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که آیا درست است اعضای هیئت مؤسس دانشگاه آزاد قصد داشتند در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد شرکت نکنند؟ گفت: فردا تمامی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد در این جلسه شرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که مسئولان ارشد دانشگاه آزاد معتقدند در دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد رئیس جدید انتخاب نمی‌شود و آیا این نظریه درست است؟ گفت: ممکن است اعضای هیئت مؤسس دانشگاه آزاد که در هیئت امنای این دانشگاه حضور دارند بخواهند تعیین ریاست دانشگاه آزاد را به تعویق بیندازند اما با توجه به اینکه فرهاد دانشجو کاندیداتوری ریاست دانشگاه آزاد را پذیرفته و مسئولان ارشد دانشگاه آزاد نیز بی‌میل به ریاست فرهاد دانشجو در این دانشگاه نیستند، وی با رأی بالایی انتخاب می‌شود.

این مقام آگاه در پاسخ به این سؤال که اگر دومین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزار شود و باز هم رئیس جدید انتخاب نشود، وضعیت چگونه رقم خواهد خورد؟ خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند سرپرستی برای دانشگاه آزاد انتخاب کند تا در جلسه بعدی هیئت امنا رئیس قطعی مشخص شود؛ البته بعید است این اتفاق روی دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فرهاد دانشجو برای قبول ریاست دانشگاه آزاد راضی شده است؟ گفت: بله، با صحبتها و رایزنیهای صورت گرفته، فرهاد دانشجو متقاعد شده که کاندیدای ریاست دانشگاه آزاد باشد و اگر رأی لازم را بیاورد این پست را قبول کند.