عدم اختصاص موزه ای برای آثار نادر ابراهیمی جای تاسف وتامل دارد/ جدال های سیاسی منجر به فراموشی وظیفه فرهنگی- اجتماعی شورای شهر شده است

گروه فرهنگی- سجاد نوروزی فعال فرهنگی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اهمیت موضوع مطالبه همسر مرحوم نادر ابراهیمی و تایید فرهیختگان فرهنگی برآن گفت: مطالبه خانم فرزانه منصوری همسر مرحوم نادر ابراهیمی از مدیریت شهر تهران به هیچ وجه شخصی نیست بلکه یک حق عمومی و مدنی است که اتفاقا صاحب نظران حوزه فرهنگ برآن تاکید دارند. ایجاد واختصاص مکانی جهت ارائه کتب و محصولات فرهنگی مرحوم نادر ابراهیمی از موضوعاتی است که با هویت تک تک شهروندان تهرانی درارتباط است بنابراین خواسته همسر ایشان ازمسوولین  مدیریت شهری امر غریب و مساله عجیبی نیست واز بدیهیات فرهنگی واجتماعی درهر جامعه ای به شمار می رود که ما به ازاهای عینی آن در جای جای دنیا به کرات مشاهده شده است.

 وی در این باره با اشاره به مدیریت فرهنگی دکتر قالیباف و بدیهی بودن چنین مطالباتی درآن دوران افزود: مرحوم نادر ابراهیمی از روشنفکران مذهبی و مردمی به شمار می رود که  آثار و سبک نگارش ایشان پیوندهای عمیقی با هویت ملی و دینی ما دارد از این رو آثار به جای مانده از ایشان درعمیق ترین لایه های اجتماعی ماندگار شده است از این رو با عطف به این ویژگی عدم اختصاص موزه ای برای آثار ایشان جای تاسف وتامل دارد. از سوی دیگر این موضوع باید مورد نقد و بررسی صاحب نظران قرار بگیرد که عملکرد مدیران چرا باید به جایی از بی انگیزگی,عدم پاسخگویی و بی توجهی به چنین مسائل عادی اما قابل توجهی برسد که طاقت نخبگان و وابستگان به شخصیت های فرهنگی کشورآنقدر از دست برود که موضع گیریهای سخت وگاها خشنی چون تهدید به آتش کشیدن گنجینه ای چون آثار مرحوم نادر ابراهیمی مطرح شود! در حالی که در معمول دنیا ودر مدیریت پیشین شهرداری تهران با حضور دکتر قالیباف این موضوع به صورتی بسیار بدیهی در تعاملات فرهنگی حل وفصل می شد، بنحوی که در دوره مدیریت شهری دوازده ساله دکتر قالیباف شهرداری تهران با حجم  انبوهی از این مطالبات مواجه بود که از آن جمله میتوان به افتتاح خانه موزه انتظامی و انواع و اقسام خانه موزه های مختلفی اشاره کرد که از دید ودستور العمل فرهنگی شهر پنهان نبود. 

سجاد نوروزی اظهار داشت: عملکرد مدیریت شهری جدید بعد از روی کار آمدن شورای پنجم این سوال را ایجاد می کند که مگر چه اتفاقی رخ داده وفضا به چه سمتی هدایت شده که همسر مرحوم نادر ابراهیمی مایلند چنین موضع سخت وتصمیم شکننده ای را اتخاذ کنند؟ در حالی که پیگیری چنین مورد فرهنگی مساله سخت وغیر قابل دسترسی نیست و در مدیریت شهری پیشین بسیارمسبوق به سابقه بوده و بسیاری از چنین مطالباتی در فضای تعاملی رتق وفتق شده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به سیاسی کاری اعضای شورای پنجم وبی توجهی به کارکردهای وظایف اجتماعی فرهنگی آنها تصریح نمود: خطری که از اول دوره شکل گیری مدیریت جدید شهری در شورای پنجم و شهرداری تهران احساس شد متاسفانه این روزها به وضوح مشاهده می شود, سیاسی کاری مدیریت شهری به جایی رسیده که کارکردهای مدنی وفرهنگی این شورا را در سایه یا حاشیه قرار داده و غلظت نگاه سیاسی و ورود به جدال های سیاسی و رقابت های خاص منجربه فراموش شدن وظیفه بنیادین اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران شده است. به هر حال این موضوع باید به گوش مسوولین برسد وآنها را نسبت به این مساله هوشیار کند که مگر ما چند نفر شبیه مرحوم نادر ابراهیمی داریم، یا چند نفر ویژگیهایی شبیه ایشان با چنین  آثار فاخری دارند که عرصه برای همسرشان آنقدر تنگ شود که حاضر به آتش کشیدن بر خرمن اندیشه های آن عزیز از دست رفته شوند؟ به هر حال آنچه باید مورد توجه مدیران شهری پایتخت قراربگیرد آن است که مطالبه همسر نادر ابراهیمی موضوعی شخصی نیست وره آورد وسودی برای ایشان غیراز کمک به هویت وفرهنگ ایرانی –اسلامی ندارد از این رو امید می رود که این موضوع به زودی وبا سرعت تمام مورد پیگیری مدیریت شهری قرار بگیرد تا به سرعت شاهد پاسداشت دستاوردهای فرهنگی-ملی ودینی فرهیختگان کشور باشیم.