معرفی فیلم های ایرانی آینه بغل و مصادره

آینه بغل فیلمی به کارگردانی منوچهر هادی، تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور و سید امیر پروین حسینی و نویسندگی بابک کایدان محصول سال ۱۳۹۶ است. آینه بغل در توانست با عبور از گشت ۲ به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران و پرفروش ترین فیلم سال ۱۳۹۶ تبدیل شود.

داستان فیلم:

مرتضی(جواد عزتی ) پسری است که در گاراژ کار می‌کند و به مناسبت سالگرد نامزدی اش از گاراژ ماشین گران‌ قیمتی را به عنوان امانتی برمی‌دارد، در همین حین که نامزد او سوار بر ماشین است و مرتضی برای خرید آب هویج بستنی می‌رود به ناگاه ماشین شهرداری با آینه بغل ماشین او برخورد و آینه بغل او می‌شکند و خسارت زیادی به ماشین وارد می‌شود که بعد از ۲ روز مرتضی و نامزدش مهناز( نازنین بیاتی ) برای عذر خواهی به منزل شاهانه شاهرخ( محمدرضا گلزار )می‌روند و در آنجا اتفاقات جالبی رخ می‌دهد

برای دانلود فیلم آینه بغل بر روی لینک زیر کلیک کنید

دانلود فیلم آینه بغل 

 

خلاصه داستان فیلم مصادره :

فیلم ایرانی مصادره به کارگردانی مهران احمدی است.داستان و موضوع فیلم از دهه ی ۵۰ آغاز می شود و درمورد یک ساواکی است که زندگی او درگیر  یک سری از ماجراها میشود.یک قسمت از فیلم در آمریکا گرفته می شود و قراره موقعیت های آمریکا در ارمنستان فیلمبرداری می شود.فیلم مصادره در مرحله پیش تولید قرار گرفته است.داستان کوتاهی در مورد فیلم مصادره آمده است این که ایران خیلی بزرگه ولی ما خیلی بدشانس هستیم.رضا عطاران که در فیلم نهنگ عنبر ۱ و ۲ گل کاشته بود الان در این فیلم نقش مامور امنیت اطلاعات ملی یا همون ساواک را دارد و هومن سیدی نیز در کنار او پرده های خلاقانه ای از این فیلم سینمایی را به دید میگذارند.

 

 

mosadere 1 - معرفی فیلم های ایرانی آینه بغل و مصادره

فیلم مصادره و مهران احمدی :

مصادره نخستین فیلم مهران احمدی در مقام کارگردان و یکی از فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است. مهران احمدی را با بازی‌هایش که بیشتر در ژانر کمدی ئ طنز اجتماعی  بوده می‌شناسید ولی این‌بار دست به ساخت یک فیلم کلام کمدی و البته سیاسی زده است.  فیلم ایرانی با یک شروع جذاب امیدهایمان را برای تماشای یک کمدی متفاوت و جلوتر از سایر کمدی‌های ایرانی معمولی در سال‌های اخیر سینمای ایران، زنده می‌کند. اسماعیل، کارمند اداره‌ی ساواک که تنها، ماموریت خرید وسایل مورد نیاز اداره را بر عهده داره ، پس از انقلاب مجبور به ترک ایران میشود . همانطور که گفته شد حادثه‌ی محرک فیلم جذاب است و خبر از یک کمدی سیاه با رگه‌هایی از کنایه‌های سیاسی می‌دهد. در همان شروع، شخصیت مجبور است دارایی های خود را که مهمترین آن یک زمین است رهاکرده و به همراه همسر غیرایرانی خود کشورش را ترک کند. فیلم به روایت این دست آدم‌ها که شاید در زمان انقلاب نقش به خصوصی نداشتند اما دچار زیان‌هایی شدند می‌پردازد. همسر اسماعیل خانوم  اهل امریکا هست البته امریکای لاتین و این موضوع بستر طعنه‌هایی به روابط سیاسی ایران و کشور‌های حاضر در این ناحیه و همچنین تصوراتی را که مردم ایران از آمریکای لاتین دارند فراهم می‌کند. فیلم تا این قسمت به شکل خوبی جولو میرود  اما فیلم از جایی که اسماعیل ایران را ترک می‌کند روند نزولی خود را آغاز می‌کند. گویی مجددا باید شوخی‌های جنسی، درگیری‌های لفظی، اتکا به بازی رضا عطاران و موقعیت‌هایی را که از مسیر فیلمنامه خارج هستند مانند سایر فیلم‌های کمدی ایران شاهد باشیم. موقعیت‌هایی تکراری که دیگر موجب خنده‌ی مخاطب سینما نمی‌شود.

 

برای دانلود فیلم ایرانی مصادره با بازی رضا عطاران به لینک زیر مراجعه نمایید

دانلود فیلم مصادره