ماجرای وحشتناک شهری که در آن گوش می بُرند/عکس

سید وحید حسینی نامی کارگردان عرصه فیلم کوتاه درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: چندی پیش به صورت مشترک با برادرم نوید فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای «سرسام» را در تبریز ساختیم که در حال حاضر نیز خودم مشغول انجام کارهای تدوین آن هستم و حسین قورچیان قرار است کارهای صداگذاری آن را انجام دهد از همین رو فکر می کنم این اثر تا یکی دو ماه آینده آماده نمایش شود. با این وجود فکر نمی کنم بتوانیم «سرسام» را به جشن بزرگ سینمای ایران برسانیم به همین دلیل در تلاش هستیم تا اولین نمایش آن در جشنواره فیلم های کوتاه تهران باشد.

وی با بیان اینکه فیلمبرداری «سرسام» به طور کامل در شهر تبریز انجام شده است، توضیح داد: این فیلم دیالوگ های بسیار کمی دارد اما همان دیالوگ های کم هم به زبان ترکی است. نکته دیگر هم این است که «سرسام» در موسسه سینمایی ارک فیلم تولید شده؛ موسسه ای که قرار است در زمینه تولید فیلم فعال باشد اما اولین کار خود را با «سرسام» آغاز کرده است.

حسینی نامی اظهار کرد: این فیلم لازمان و لامکان است یعنی جغرافیای خاصی ندارد، این را هم باید بگویم که «سرسام» داستان سرزمینی است که اولین مجازات در آن بریدن گوش است در واقع «سرسام» رگه هایی از ژانر وحشت را نیز در دل خود دارد.

این کارگردان تاکید کرد: «سرسام» مانند «کل به جز» قائل به جغرافیای خاصی نیست و به لحاظ فضا و فرم در همان مسیر ۲ ساخته قبلی من است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر چند فیلمنامه کوتاه و بلند در دست دارم که باید ببینم شرایط برای ساخت کدام یک از آنها فراهم می شود با این وجود در حال حاضر بیشترین تمرکزم روی ارایه درست فیلم کوتاه «سرسام» است.

حسینی در پایان با اشاره به دیگر فعالیت هایش بیان کرد: در حال حاضر به طور همزمان مشغول تدوین فیلم کوتاه ۱۲ دقیقه ای «رویای یعقوب» به کارگردانی پونه اکرمی بیات هستم که فکر می کنم کار تدوین آن تا آخر خرداد به پایان برسد.

سایر عوامل «سرسام» عبارتند از نویسنده و کارگردان: سیدوحید و نوید حسینی نامی، بازیگران: یوسف دریادل، محدثه حیرت، مدیر تصویربرداری: حمید مهرافروز، صدابردار: حسن‌سلمانی، طراحی صحنه و لباس: نوید نامی، مجری طرح: علی ایمانی راد، تدوین: سیدوحیدحسینی‌نامی، صداگذاری: حسین قورچیان، مدیرتولید: علیرضا فرشی، دستیاراول کارگردان: سمیرا حضرتی، دستیار دوم‌ کارگردان: یاسین‌ پناهپور، گریم: بهناز نوری، عکاس: سپیده مستوفی، دستیاران تصویر: جعفر نادری، مرتضی محمدپور، دستیار صحنه: شهرام شهرکی، تهیه شده در: موسسه فیلمسازی ارک فیلم‌ تبریز، با سپاس فراوان از علی حاجی بلند، علی ایمانی، علیرضا فرشی، بهمن و بهرام ارک.