«امیر»ی که نتوانست همچون "نیما" بدرخشد!

امیر قصه سریال «رهایم نکن» همان نیما شعبان‌نژاد یا نیمای خندوانه است که مردم را با تیپ‌های مختلفش در این برنامه به خنده وا داشته است. او که با شروع ماه رمضان با این مجموعه تلویزیونی میزبان مردم از شبکه سه سیما است، نقش پسر حاج رسول (امین تارخ) را بازی می‌کند. یک جوان معمولی و کاملاً امروزی که دغدغه‌های خودش را دارد.

او هم مثل جوانان امروز دوست دارد یکشبه ره صد ساله را طی و به لحاظ اقتصادی جیب‌هایش را پر کند، اما معادلاتش با هم چفت‌وبست نمی‌شود و با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود و همین باعث می‌شود تا پدرش را ترغیب به فروش گاراژ کند که البته پدر به خواسته او تن نمی‌دهد.

نیما شعبان‌نژاد بعد از خندوانه برای نخستین‌بار لباس یک کاراکتر جدی را به تن کرده است. البته لباسی که خیلی اندازه بدنش نیست و مخاطب از او کار شاخصی برای این کاراکتر نمی‌بیند. گرچه شخصیت امیر یک جوان معمولی است و همین دست بازیگر را برای خلق نقش می‌بندد، اما با توجه به توانمندی‌ای که مخاطب از او در نقش طنز دیده بود، توقع داشت که او در این نقش بدرخشد.

البته شعبان‌نژاد برای نخستین گام قدم خوبی برداشت و نقشی را با یک کارگردان کار بلد پذیرفت، اما در اجرای نقش امیر نتوانسته به موفقیت خوبی دست پیدا کند و همین باعث شده تا نقش برای مخاطب چندان دلچسب و جذاب نباشد. این در حالی بود که قبل از پخش مجموعه رهایم نکن نیما شعبان‌نژاد در گفت‌وگویی که با رسانه‌ها داشت، تاکید کرده بود که خودش را با ایفای یک نقش جدی محک زده و مخاطب قرار است او را در لباس یک کاراکتر جدید و متفاوت ببیند، اما مخاطب با نگاهی به بازی او در صحنه‌های مختلف از بیماری پدرش و بستری شدن او در بیمارستان گرفته تا موقعیت‌هایی که در برخورد با نامزدش دارد و ... همه و همه نتوانسته بازی خوبی نشان بدهد تا صحنه‌ها برای مخاطب جذابیت لازم را داشته باشد. در واقع بازی او بسیار بی‌انرژی و ازهم گسیخته است.

البته شعبان‌نژاد جوان است و در آینده فرصت‌های بیشتری برای انتخاب دارد. گرچه قدم اول او برای نقش‌های جدی نتوانست مخاطب را به اندازه نیمای خندوانه غافلگیر کند، اما می‌تواند در آینده دقت بیشتری برای خلق نقش‌های جدی داشته باشد تا بتواند توانمندی‌اش را برای ایفای نقش‌های جدی هم نشان بدهد تا بتواند همچون طنز بدرخشد.