زمان اکران «بُهت» با بازی مهتاب کرامتی

عباس رافعی کارگردان فیلم سینمایی «بهت» درباره زمان اکران این فیلم گفت: پروانه نمایش فیلم صادر شده و پخش آن هم به دفتر هدایت فیلم رسیده است.

به گفته وی، این فیلم در شهریورماه به نمایش گذاشته می شود.

رافعی در پایان گفت: با توجه به اینکه این روزها تعداد آثار  سینمایی زیاد و تعداد سینماها کم است دیگر به این فکر نمی کنیم که چه زمانی برای نمایش یک فیلم مناسب است از همین رو هر زمانی که برای اکران عمومی یک فیلم اعلام می شود، باید غنیمت بشماریم زیرا اگر این زمان هم از دست برود دیگر نمی شود در فرصت بعدی آثار را اکران کرد.

این فیلم درباره ۲ زن از ۲ طبقه اجتماعی متفاوت است که هر ۲ تصمیم یکسان می گیرند و «بهت» این تصمیم یکسان را در ۲ طبقه تحلیل می کند. این فیلم تصمیم گیری درباره بچه دار شدن یا نشدن را بررسی می کند که در طبقه متوسط و طبقه پایین جامعه امروز ایران کاملا معنی دیگری دارد.

«بُهت» با فیلمنامه ای از عباس رافعی، موضوع اجتماعی دارد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «زوجی از قشر متوسط ایران امروز، پس از ۲۰ سال فراق اکنون که همدیگر را یافته اند برای تحکیم این عشق، سرنوشت بچه هایشان را با زوجی از طبقه پایین جامعه گره می زنند، غافل از اینکه این آغازی برای فروپاشی هر ۲ خانواده است.»

عوامل و دست اندرکاران «بهت» عبارتند از نویسنده و کارگردان: عباس رافعی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، مدیر تولید: امیر نشاط، صدابردار: بابک اردلان، طراح صحنه: محمدرضا میرزا محمدی، طراح لباس: رعنا امینی، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، تدوین: مستانه مهاجر، آهنگساز: فردین خلعتبری، صداگذار: علی ابوالصدق، برنامه ریز: مجید کرباسیان، دستیار اول کارگردان: علی نشاط، دستیار اول فیلمبردار: محمد عزت خواه، عکاس: مجید خمسه، منشی صحنه: آزاده مسیح زاده، مدیر تدارکات: شهرام شاهرخ، محصول موسسه سینمایی هدیه فیلم، تهیه کننده: محمد نشاط. بازیگران: مهتاب کرامتی, رعنا آزادی ور, علیرضا آقاخانی, محمد رضا رهبری.