اولین جیمز باند زن سینما درگذشت/عکس

یونیس گیسون که به عنوان اولین «باند گرل» سینما شناخته می شود، در سن ۹۰ سالگی درگذشت. «باند گرل» به دختران زیباروی فیلم های جیمزباند که گاهی متحد باند و گاه دشمن وی هستند گفته می شود.

گیسون در سال ۱۹۲۸ در انگلستان بدنیا آمد. او پیش از آن که در فیلم «دکتر نو» اولین فیلم جیمز باندی سینما بازی کند در چندین فیلم از جمله «انتقام فرانکنشتاین» ساخته ترسناک سال ۱۹۵۸ استودیو هامر نقش آفرینی کرده بود.

مایکل جی ویلسون و باربارا براکلی تهیه کنندگان مجموعه جیمز باند در واکنش به خبر درگذشت گیسون چنین گفتند: ما بسیار ناراحتیم که اولین «باند گرل» سینما که در ۲ فیلم ابتدایی جیمز باند به نقش سیلویا ترنچ بازی کرده بود درگذشت.

نخستین جملات رد و بدل شده بین ۲ شخصیت ترنچ و باند در فیلم «دکتر نو»  بسیار مشهور شد به گونه ای که بعدها به نحوه معرفی جیمز باند در سینما بدل شد در این سکانس باند خطاب به سیلویا ترنچ می گوید:

من شجاعت شما را تحسین می‌کنم، خانمِ ...؟

ترنچ. سیلویا ترنچ.

و درجواب خانم ترنچ نیز می گوید

من شانس شما را تحسین می‌کنم. آقایِ...؟

باند ...جیمز باند.

او در مورد این سکانس و مشکلات بوجود آمده طی فیلمبرداری آن در سال ۲۰۱۲ چنین گفت: بارها این صحنه تکرار شد. شان کانری هر بار نام خود را اشتباه می گفت یک بار شان باند بار دیگر جیمز کانری و مدام صحنه تکرار می شد.

گیسون تنها «باند گرل» سینماست که در دو فیلم جیمز باند نقش آفرینی کرده است.