حمید معصومی نژاد از اتهامات واهی تبرئه شد

دستگاه قضایی ایتالیا حمید معصومی نژاد، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما را پس از ۸ سال از تمام اتهامات واهی و پوشالی که در آن زمان به او نسبت داده شده بود، مبرا کرد.

معصومی نژاد در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: دقایقی پیش وکیلم به من اطلاع داد که رئیس دادگاه تمام اتهامات نسبت داده شده به اینجانب را نادرست خوانده و حکم تبرئه کامل من را صادر کرده است.

معصومی نژاد با تاکید بر این که برای اعاده حیثیت حرفه‌ای خود در مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد کرد، گفت: ۸ سال پیش پلیس ایتالیا با اتهامات واهی و با انگیزه سیاسی من را دستگیر و زندانی کرد.

او افزود: این اتهامات کاملا بی اساس، این بود که من خبرنگار نیستم و مامور ارشد اطلاعاتی هستم و به همین دلیل با بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و بلند پایه ایتالیا آشنایی دارم و همچنین با خبرنگاران سرشناس زیادی به ویژه در رادیو و تلویزیون این کشور نیز در ارتباطم و به عنوان چاشنی آخر، اتهام مشارکت در آنچه ارسال سلاح به ایران ادعا شده بود را نیز به پرونده ام اضافه کردند.

معصومی نژاد گفت: یک ماه پیش در یکی از جلسات دادگاه به صورت داوطلبانه شرکت کردم تا بار دیگر بر بی گناهی کاملم تاکید داشته و اینکه در این ۸ سال این ماجرا چه مشکلات سنگینی برای من و خانواده ام پیش آورده و به ویژه این که دستگیری و زندانی شدن من به عنوان خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما دسیسه دیگری برای خدشه وارد کردن به کشورم بوده است. جالب اینجا بود که دادستان نیز متعاقبا در اظهارات خود، با اذعان به این که دستگاه قضایی ایتالیا هیچ مدرکی در اثبات اتهامات واهی وارد شده به من ندارد، صریحا از قاضی تبرئه اینجانب را خواستار شد.

خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: هشت سال پیش در تاریخ دوازدهم اسفند ماه ۱۳۸۸، حدود ساعت ۶ صبح بیش از ۱۰ مامور پلیس با لباس شخصی از دستگاه‌های مختلف ایتالیا وارد منزل ما شدند و با تعرض کلامی و رفتاری ناشایست، پس از ساعت‌ها تجسس در خانه و سپس در محل کارم، بدون پیدا کردن چیزی من را با خودشان بردند و پس از انگشت نگاری و بازجویی‌های مقدماتی در یکی از مراکز امنیتی مرا تحویل زندان رم دادند.

معصومی نژاد افزود: من به مدت ۲ ماه در زندان رجینا چلی رم در سلول انفرادی در شرایط بسیار بد و پس از آن سه ماه نیز در حبس خانگی بودم.

او گفت: سال گذشته یکی از روزنامه نگاران و نویسندگان ایتالیایی کتابی را در خصوص این ماجرا با عنوان «من مامور ارشد اطلاعاتی نیستم با من به زندان رم بیایید» در ایتالیا منتشر کرد که انشاا.. تا دو هفته دیگر ترجمه این کتاب در ایران منتشر خواهد شد تا بلکه روزنه‌ای باشد به سوی شناخت هر چه بیشتر «حقوق بشر» در کشور‌های اروپایی مانند ایتالیا.

معصومی نژاد در پایان تاکید کرد: وظیفه خود می‌دانم تا بار دیگر از مردم بزرگوار و شریف ایران و یکایک افرادی که در زمان دستگیریم و تا امروز در حوزه‌های مختلف سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای به نحوی از اینجانب حمایت کرده اند، صمیمانه تشکر کنم. من هیچگاه تلاش‌های سید "محمد علی حسینی" سفیر سابق ایران را در ایتالیا در زمان دستگیری و زندانی شدنم فراموش نمی‌کنم. باید از خانواده بزرگ رسانه ملی و مسئولان و همکاران ارجمندم در بخش‌های مختلف صدا و سیما نیز که در تمام مدت این هشت سال همواره در کنار من و پشتیبان من بودند و به من کمک کردند، سپاسگزاری کنم. اما بیشترین سپاس را مدیون خانواده ام به خاطر صبر و شکیبایی و تحمل مشکلات فراوان و گاه غیرقابل تصور در این مدت هستم.