به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، محسن قرائتی امروز دوشنبه در همایش معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها گفت: رشته معارف باید برای هر رشته در دانشگاهها متفاوت باشد بدین معنا که در هر رشته باید معارف آن رشته باشد. همچنین در هر دانشکدهای لازم است که آیات و روایات مرتبط با رشته هایی مانند اقتصاد یا حقوق در نظر گرفته شود.

وی از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها سئوال کرد در چند دانشگاه کشور تفسیر و قرآن دارند، که ۱۰ نفر از معاونان دانشجویی فرهنگی اعلام کردند که در دانشگاه خود تفسیر و قرآن دارند.

قرائتی به پاسخ این پرسش اشاره کرد و گفت: این بدان معنا است که در ۹۰ دانشگاه کشور تفسیر و قرآن برگزار نمی‌شود. پس حرف حساب شما معاونان دانشجویی و فرهنگی چیست؟ مگر فرهنگ قرآنی جزء فرهنگ شما نیست.

وی اضافه کرد: ما همیشه قرآن را در حد مراسم می‌شناسیم مثلاً برای خانه نو یا قرار دادن قرآن بالای سر مسافر. این در حالی است که قرآن باید در دانشگاه‌ها اقامه شود و حتی مسایل سیاسی خود را هم می توانیم با قرآن حل کنیم.

مسئول ستاد اقامه نماز در ادامه سخنان خود به معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها اشاره کرد: معاونان در خوابگاه‌ها باید برای دانشجویان بعد از نماز یک ربع ساعت نهج‌البلاغه وقت بگذارند.

وی خطاب به استادان دانشگاه‌ها گفت: گاهی باید با دانشجویان خصوصی ملاقات کرد. رو در رو با آنان سخن گفت و علت برخی رفتارها از جمله نپوشاندن موی را خصوصی و نه در قالب ابلاغ بخشنامه‌ها از آنان پرسید. اگر در کشور ۵۰ هزار استاد وجود دارد هر کدام از آنها روزی با یک دانشجو گفتگو کنند مشکلات حل می‌شود.

قرائتی در ادامه سخنان خود گفت: ‌ هنوز برای تجاوز به آبرو هیچ حق و حقوقی قرار داده نشده است حتی در آموزش رشته‌های تعلیم و تربیت بیان نشده که لقمه حرام در تربیت موثر است.

وی همچنین تاکید کرد: باید در دفتر تلفن معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها شماره تلفن ۲۰ اسلام شناس وجود داشته باشد تا اگر دانشجویی سوالی پرسید بلافاصله از این اسلام شناس پاسخ آن را گرفت.

قرائتی خاطرنشان کرد: معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها اگر بودجه ای دریافت می کند باید صرف مسایل شبهه زدایی، اعتقادات، دین و نماز شود و به شبهات دانشجویان پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر پس از پایان سخنان حجتالاسلام قرائتی غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی و محمود ملاباشی رئیس سازمان امور دانشجویان لوح سپاسی را به وی اهدا کردند.