آخر هفته ها، جمه سوپراستارها جمع است!

در تابستان امسال، تلویزیون برنامه‌هایی را در جدول پخش خود دارد که در هرکدام از آن‌ها یکی از سلبریتی‌های محبوب، به عنوان مجری حضور دارد؛ برنامه‌هایی که از امیدهای اصلی تلویزیون برای یک تابستان پرمخاطب به حساب می‌آیند. فصل جدید «خندوانه» به دلیل تولید پرزحمت آن، فقط سه شب در چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. «شبی با عبدی» هم که قسمت اول آن پخش شده، جمعه‌شب‌ها ساعت 21 از همین شبکه پخش می‌شود. بعد از جام جهانی نیز پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها، شبکه سه بالأخره برنامه «برنده باش» با اجرای محمدرضا گلزار را روی آنتن می‌برد. بنابراین سه برنامه مهم تلویزیون در تابستان امسال، همه در روزهای پایانی هفته و در ساعات آخر شبانه‌روز پخش می‌شوند.

اشکال کار کجاست؟ این که تلویزیون در روزهای اول و وسط هفته، چیز دندانگیری برای عرضه ندارد و آخر هفته برگ‌های برنده‌اش را به صورت فشرده یا احیاناً همزمان رو می‌کند. در نتیجه برنامه‌ها با هم تداخل پیدا می‌کنند و حتی مخاطبانی که در چهار شب اول هفته، تلویزیون را روشن می‌کنند، عملاً انتخاب‌های جذابی ندارند. اگر مدیران تلویزیون تقسیم‌بندی زمانی درستی برای پخش برنامه‌ها در نظر بگیرند، هم جاهای خالی کنداکتور در طول هفته پر می‌شود و هم برنامه‌های مهم شبکه‌های مختلف بهتر دیده می‌شوند.

با پخش این سه برنامه مهم در آخرهفته‌ها، تنها امید مخاطبان در چهار شب اول هفته، سریال‌هاست که ظاهراً بنا به سنت چند سال اخیر، هرشب پخش خواهند شد. «شرایط خاص»، «پدر» و احتمالاً «آرمان‌دو» سریال‌هایی هستند که بنابر شواهد و قراین، توان جذب مخاطب را دارند و احتمالاً در شب‌های تابستان مهمان خانه‌ها باشند.