انتظار این است که نمایندگان مجلس از شنیدن صدای مردم استقبال کنند

محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما ، در واکنش به انتقاد یکی از نمایندگان مجلس از برنامه روایت مردم در شبکه سه گفت: بارها صدا و سیما به مسئولان دولت و مجلس پیشنهادکرده است در شرایط فعلی به میان مردم بیایند و رودررو پاسخگوی مسائل و مشکلات باشند و مشروح این گفتگوها بصورت مستند پخش شود اما تا کنون هیچ یک از دولتمردان ، دیگر مسئولان و حتی نمایندگان مجلس اعلام آمادگی نکرده اند با این حساب باید ما بنشینیم و دست روی دست بگذاریم یا از دیگر ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

رنجبران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره صحبت های آقای جعفرزاده افزود: برنامه «به روایت مردم» با حضور آقای یکتا بعنوان روایتگر شروع شده و قرار است با حضور چهره های شناخته شده دیگری از تفکرات مختلف ادامه یابد و هدف آن انعکاس مستقیم نظرات مردم است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است گفت در مدت پخش این برنامه تماس های بسیاری با سامانه 162 روابط عمومی از سراسر کشور داشته ایم که اکثرا از پخش آن تشکر کرده اند.

وی تاکید کرد: انتظار این است که مسئولان و بویژه نمایندگان مجلس هم فارغ از گرایش های سیاسی و اختلاف های سلیقه ای که ممکن است وجود داشته باشد بصورت کلی از شنیده شدن صدای مردم از رسانه ملی استقبال کنند.

وی با بیان اینکه رویکرد کلی رسانه ملی بر اساس منافع ملی جلوگیری از غلبه فضای یاس و ناامیدی در جامعه است گفت: البته منعکس شدن همه مشکلات و خبرها هم مطالبه مردم از رسانه ملی است که بنظر شخصی بنده مطالبه به حقی است چراکه اوضاع اقتصادی و معیشتی مناسبی ندارند و می خواهند صدایشان شنیده شود.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی هدایت افکار عمومی در این شرایط را کاری بسیار سخت و پیچیده دانست و گفت :رسانه ملی سعی کرده است در این شرایط سخت با روشهای نرم و هنرمندانه حرف ها و درددل های مردم را بگوید تا بتواند افکار عمومی را امیدوار نگه دارد و برنامه روایت مردم هم از این دست روشهای هنرمندانه و حداقلی است حالا چرا برخی آقایان ناراحت شده اند که صدای مردم پخش شده است جای تعجب دارد.

رنجبران با تاکید براینکه همین برنامه به روایت مردم آماده است تا با چهره های مختلف دولتی و مجلسی بین مردم برود و آنها را راوی مردم قرار دهد، افزود: قبلا هم به این دوستان در مجلس و دولت گفته شده است که ما آماده آیم چه در قالب این برنامه چه برنامه دیگری خدمتتان باشیم اما خبری به ما نداده اند و من از این فرصت استفاده می کنم باز هم از آنان دعوت می کنم تا با دوربین ما بین مردم بروند و راوی مردم باشند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با بیان اینکه مجلس به فرموده امام خمینی (ره) در راس امور است، افزود: سوالم این است که آیا عملکرد نمایندگان محترم متناسب با این جایگاه عظیم بوده است؟

وی افزود: اگر به جای آرزوی اختیارات بیشتر برای مجلس از همین ظرفیت ها و اختیارات قانونگذاری و نظارتی گسترده به نحو احسن استفاده می شد قطعا شاهد بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی مردم نبودیم.