گیشه سینمای ایران در دستان «سام درخشانی» /تصاویر

"سام درخشانی" بازیگر سینما و تلویزیون این روزها به یکی از چهره های پرفروش سینمای ایران مبدل شده است. وی اکران تابستان را با سه فیلم پرفروش پشت سر می گذارد.

سینمای ایران در سال های گذشته نشان داده که تمامی تمرکز خود را صرفاً برای گیشه و فروش هرچه بیشتر گذاشته است. این تمرکز تا جایی پیش رفته که بسیاری از بازیگران سینمای جدی ایران بار خود را بسته به سمت کمدی هجوم آورده اند.

کارگردانان نیز بنا به خواسته دفاتر پخش و تهیه کنندگان قید آثار محتواگرا و درام های جدی را زده و هر چه دارند را خرج تولید و پخش آثار کمدی می کنند. آثاری که شاید هیچ گامی در سینمای ایران رو به جلو بر نمی دارد اما از لحاظ فروش تهیه کننده را تامین خواهد کرد.

"سام درخشانی" بازیگری است که تا سالها قبل تنها در تلویزیون فعالیت می کرد. درخشانی البته در تلویزیون همواره حضوری موفق داشت و توانسته بود خود را در نقش های متفاوتی محک بزند.

 

تسخیر گیشه سینمای ایران توسط سام درخشانی/فروش ۱۷ میلیاردی سه فیلم کمدی////////////////شنبه

وی متولد 1354 در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال 1378 با فیلم دلباخته آغاز کرد. وی از آن سال حضور سینمایی جسته گریخته ای داشت و هیچگاه تداومی در سینما نداشت.

 

سال 1397 نقطه عطفی برای سام درخشانی محسوب می شود. این بازیگر کنونی سینما با ثبت تجربه موفق فیلم "خوب بد جلف" در گیشه سال 96، امسال را کاملاً با تمرکز روی گیشه آغاز کرد. وی حتی طی گفت و گویی که داشت اعلام کرد از اینکه بازیگر گیشه داری باشد بسیار خوشحال است.

 

تسخیر گیشه سینمای ایران توسط سام درخشانی/فروش ۱۷ میلیاردی سه فیلم کمدی////////////////شنبه

حال درخشانی در اکران تابستان سینمای ایران با سه فیلم حضور دارد. درخشانی هم اکنون سه فیلم "خجالت نکش" به کارگردانی "رضا مقصودی"، "تگزاس" ساخته مسعود اطیابی و همچنین "دشمن زن" به کارگردانی "کریم امینی" را در چرخه اکران می بینید. این سه فیلم در مجموع 18 میلیارد تومان فروش داشته اند.

حال دیگر درخشانی صرفاً بازیگری تازه وارد در سینما نیست. او توانسته گیشه پررونقی برای خود مهیا کند و همین امر باعث شده تا وی هم اکنون دو فیلم دیگر با نام های "پالتو شتری" و "تخته گاز" را در انتظار اکران داشته باشد.

تسخیر گیشه سینمای ایران توسط سام درخشانی/فروش ۱۷ میلیاردی سه فیلم کمدی////////////////شنبه

بهشت آبی، مجموعه همسفر، خانه پدری، دلباخته، و اخیراً هم در سریال سالهای برف و بنفشه و ما چند نفر و روزهای زیبا و نابرده رنج و دارا و ندار و سریال پژمان، رؤیای گنجشکها، آوای باران، پشت بام تهران، همه چیز آنجاست و خوب بد جلف از جمله آثاری است که درخشانی در آنها نقش آفرینی کرده‌است.