پرس تی وی به بررسی بحران آب می پردازد

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پور انوری ضمن بحث پیرامون تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران در افزایش بحران آب به دلیل اینکه بسیاری از تجهیزات این حوزه در اختیار شرکت های بین المللی است، تغییرات اقلیمی را به عنوان مهمترین دلیل کم‌آبی در ایران بررسی کرده و برخی اقدامات دولت در سال های اخیر در حوزه ساماندهی منابع آب از جمله اجرای تصفیه خانه‌های صنعتی و شهری، حذف اجرای ۱۴ سد در استان های مختلف کشور با انجام ارزیابی زیست محیطی، اجرا و پیگیری آبیاری تحت فشار و آموزش مشارکت کشاورزان برای اصلاح الگوی کشت و آبیاری در ۹۰ روستای حاشیه دریاچه ارومیه برای احیای این دریاچه مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

این برنامه ضمن مروری بر اظهارات اخیر نتانیاهو و ابراز نگرانی وی نسبت به کم‌آبی در ایران به نقد و بررسی اقدامات رژیم اسراییل در اعمال محدودیت دسترسی به آب برای فلسطینیان اشاره دارد.

«ایران امروز» همچنین نگاهی به بخش کشاورزی به عنوان پرمصرف‌ترین بخش آب در ایران خواهد داشت و بازدید از تصفیه خانه های فاضلاب مدرن در ایران و گفتگو با کشاورزانی که آبیاری مدرن انجام می دهند و موفق به تولید محصولات باکیفیت شده‌اند از دیگر آیتم های آن خواهد بود.

مسعود باقرزاده کریمی معاون دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، محمد خسروشاهی مدیر تحقیقات موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع، کامبیز بازرگان رییس موسسه آب و خاک و محسن خرقانی کشاورز نمونه کارشناسان مهمان این برنامه هستند و در مورد محورهای آن به گفتگو می پردازند.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه ۲۷ تیر ماه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت ۰۶:۰۰ و ۱۹:۰۰، پنجشنبه ساعت ۰۸:۰۰ و شنبه ساعت ۱۱:۰۰ پخش خواهد شد.