تجمع اعتراضی عوامل فیلم «دشمن زن» مقابل سازمان فرهنگی هنری شهرداری

مهدی محمدی مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره تجمع امروز ۲۶ تیرماه محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دشمن زن» به کارگردانی کریم امینی و عوامل این فیلم رو به روی این سازمان گفت: چندی پیش جلسه‌ای با حضور معاون هنری سازمان، مدیرکل حوزه ریاست فرهنگی هنری شهرداری تهران و آقای فرحبخش با هدف حل و فصل موضوع اکران فیلم سینمایی «دشمن زن» در پردیس‌های شهرداری برگزار شد. در جلساتی که داشتیم بنا بر این بود که موضوع از مسیر خود طی شود اما امروز آقای فرحبخش به همراه عوامل فیلم رو به روی سازمان تجمع کردند.

وی افزود: البته در حین تجمع ما از او دعوت کردیم که به داخل سازمان بیاید و این امر صورت گرفت و ادامه مذاکرات انجام شد. به همین ترتیب جلسه‌ای داشتیم و تعدادی از مدیران سازمان در این جلسه حضور پیدا کردند و قرار بر این شد به نوعی این موضوع در مذاکرات بعدی حل شود.

محمدی بیان کرد: در این جلسه فرحبخش به تاریخچه فیلم‌های اکران نشده‌اش اشاره کرد اما این تجمع برای فیلم اخیر او با نام «دشمن زن» بود. او در این جلسه خواستار اکران این فیلم در پردیس‌های سازمان شد.

مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه موسسه تصویر شهر که پردیس ملت زیرمجموعه آن است مدیرعامل و اختیارات مشخص دارد، گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اگر در تصمیم‌های موسسه دخالت کند و دستوری بدهد خلاف اصول مدیریتی است و ما این موضوع را برای آقای فرحبخش توضیح داده بودیم و برایمان عجیب بود که باز هم دست به این تجمع زدند.

محمدی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده در این تجمع اظهار کرد: جنس این صحبت‌ها خوب نیست و در شأن فرهنگ و هنر هم نیست اما به هرحال موارد لازم در جلسه ما مطرح شد و بعد از یک ساعت مذاکرات به پایان رسید. البته ما در جلسات پیش هم قول دادیم که موضوع را پیگیری و راهکار مناسبی برای آن اتخاذ کنیم و امروز هم مجدد همین موضوع تکرار شد ولی آقای فرحبخش عنوان کرد که زمان در حال از دست رفتن است.

وی در پایان گفت: به تازگی فضای مدیریتی سازمان تغییر کرده و موضوعات باید به صورت دقیق بررسی شود ولی تصمیمی که در نهایت اتخاذ می‌شود به نفع سینما خواهد بود.