به گزارش ايسنا، آيتالله العظمي نوري همداني، در ديدار با دستاندركاران كنگره حضرت زينب(س) در قم گفت: وهابيها با پولهاي زياد عربستان و قطر واقعا به اسلام ظلم ميكنند، زيرا با آمريكا و صهيونيستها همكاري و همگامي ميكنند و نوكر آنان هستند.

وی تأکید کرد: وهابیت بلایی برای مسلمانان شده و باید در کنگره‌ای مانند کنگره حضرت زینب(س) علیه آنان مطالبی بیان و مطالب کنگره به زبان‌های خارجی ترجمه شود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که نقش حضرت زینب(س) در کربلا به درستی معرفی نشده است، عنوان کرد: امروز که بیداری اسلامی در همه دنیا طنین‌انداز شده لازم است تا ایشان به عنوان یکی از بیدارگرترین عناصر در تاریخ اسلام معرفی شود.

استاد حوزه علمیه گفت: تنها در خطبه ایشان می‌توان چندین مورد و موضوع را به دست آورد که یکی از آن‌ها تیشه به ریشه حکومت یزید زدن است.

وی تأکید کرد: معاویه در طول ۲۰ سال سلطنت ۷۰ هزار منبر در بلاد اسلامی ایجاد کرد که علی(ع) را لعن کنند و اولین کسی بود که به تعبیر علامه طباطبایی در المیزان خلافت را به سلطنت تبدیل کرد، اما حضرت زینب(س) در کاخ یزید کافر بودن او را براساس قرآن به او فهماند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به نقش بانوان در اسلام اظهار کرد: خطبه حضرت زینب(س) بیانگر نقش بانوان و اهمیت آن در اسلام است و با معرفی این خطبه این نقش نیز نمایان می‌شود.

وی تأکید کرد: موفقیت‌های علمی و … که در کشور ایجاد شده است با نقش بانوان به ویژه نقش تربیتی آنان در تربیت انسان‌های دانشمند به وجود آمده است.

وي با اشاره به مشكلات دنياي غرب در عرصه اقتصادي و كشورهاي اسلامي در عرصه سياسي تأكيد كرد: تنها راه غرب براي حل مشكلات اقتصادي و تنها راه كشورهاي اسلامي براي حل مشكلات سياسي خود بازگشت به اسلام است.