برگزاری جشن مستقل فیلم کوتاه در 29 مرداد

مراسم رونمایی از پوستر و اعلام اسامی فیلم های راه یافته به بخش نهایی نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه، صبح امروز سه شنبه دوم مرداد ماه در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیمان نهان قدرتی دبیر نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه گفت: ۲۱ نفر از اعضای هیات انتخاب طی ماه های گذشته وقت گذاشتند و فیلم هایی را که امروز معرفی می شوند و به بخش نهایی این جشن رسیدند انتخاب کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سیاست جدید خانه سینما در برگزاری متفاوت بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران و کاهش هزینه ها در برگزاری آن توضیح داد: در راستای این تفکر مانند سال های گذشته جشن نهم فیلم کوتاه را بدون صرف هزینه زیاد برگزار می کنیم و بار دیگر نشان می دهیم که تار و پود فیلم کوتاه با هزینه های اندک و صرفه جویی گره خورده است.

نهان قدرتی تاکید کرد: فیلم کوتاه با وجود همه کمبودها و نداری‌ها با شرایط موجود ساخته است‌ و بر راس هرم سینمای ایران قرار دارد و گواه آن کسب افتخارات متعدد در فستیوال های دنیا است.

در ادامه مراسم پوستر این جشن با طراحی طاها ذاکر رونمایی شد. ذاکر در بخشی از صحبت های خود بیان کرد: برای طراحی این پوستر محدودیت نداشتم و البته دبیرخانه برای طرح اصلاحیه خواستند اما من در نهایت کار خود را کردم.

همچنین در پایان این مراسم اعلام شد که ۲ فیلم با نام مشترک «پاگرد» به دلیل اختلاف بین عوامل تا اطلاع ثانوی از جشن باز مانده اند.

نهمین جشن مستقل فیلم کوتاه ۲۹ مرداد ماه برگزار می شود.