کارگاه آموزشی "برجسته سازی روی پارچه" برگزار شد

کارگاه آموزشی "برجسته سازی روی پارچه"به همت موسسه تاروپود هنر کهن در روز پنج شنبه مورخ 1397/05/11 در مکان باغ موزه هنر ایران برگزار گردید.

 

برای نقش اندازی روی پارچه روش های مختلفی وجود دارد. از جمله نقش اندازی از طریق بافت، چاپ روی پارچه و انواع تکنیک های رودوزی و گلدوزی روی پارچه. که بسته به نوع مصرف پارچه و متراژ مورد نیاز از این روشها استفاده می شود.

برجسته دوزی روی پارچه یکی از روشهای سنتی ایجاد نقش روی پارچه می باشد. برجسته دوزی روی پارچه از طریق تکنیک های مختلف از جمله گلدوزی، ربان دوزی، سرمه دوزی، خامه دوزی و ... صورت می گیرد.

 در این کارگاه آموزشی، طریقه ی ایجاد گل رز بروی پارچه با استفاده از نخ دمسه کتانی ونخ عمامه دمسه، نخ ماهیگیری و سوزن گلدوزی توسط خانم نرجس خاتون فیروزی آموزش داده شد. در پایان کارگاه هنرجویان می توانند گل های رز برجسته روی پارچه ایجاد کنند. هنرجویان همچنین می توانند با استفاده از این تکنیک سنتی، نقش های مدرن را روی آثار پوشاک خود نظیر مانتو، پالتو، شال، کیف و کفش پیاده سازند.

موسسه تاروپود هنرکهن در تلاش است تا با برگزاری گردهمایی ها و کارگاه های آموزشی و طرح مباحث ناب، خلا موجود در بخش آموزش را جبران نماید و مباحث جامع تری را در حوزه مد و لباس در اختیار علاقه مندان قرار دهد.