برخی از مساجد استان تهران به سالن سینما مجهز می‌شوند

حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی -هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت روزافزون مساجد کشور گفت: با توجه به اینکه رویکرد اصلی ما در حوزه فرهنگی- هنری مساجد بر این است که که هنر را در قالب هنر دینی و متعالی تقویت کنیم، سعی داریم همزمان با سی‌ام مرداد ماه روز جهانی مسجد، پوستر جشنواره «بچه های مسجد» را در چهار رشته سرود، نمایش، فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی رونمایی کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: این جشنواره در چهار رشته فرهنگی - هنری در چهار استان کشور در سطح ملی برگزار می شود و نفرات برگزیده آن اسفند ماه سال جاری «شب تولد حضرت زهرا (س)» مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی -هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت های گذشته در کانون های فرهنگی - هنری مساجد، اظهار داشت: پیش از این فعالیت کانون های مساجد در کشور انجام می شد، ولی به شکل گسسته بود و نخ تسبیحی محکم نداشت. به همین منظور برای برگزاری این جشنواره ما سه مرحله شناسایی ظرفیت ها، آموزش بچه های مسجد و برگزاری جشنواره را خواهیم داشت که در نهایت به نفرات برتر آن سهمیه برگزاری کارگاه های فیلم سازی و نمایش فیلم آنها را خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه در ظرف دو هفته آینده مساجد کشور دارای سالن های سینما می شوند، گفت: ما در حوزه فیلم های سینمایی چند روز گذشته با آقای حیدری برای استفاده از ظرفیت های مساجد در حوزه اکران فیلم های سینمایی صحبت کردیم و قرار شد سالن های مساجدی که تقاضا دادند را به صدای DOLBY و وسائل پخش دیجیتال مجهز کنیم.البته قرار نیست مساجد هر فیلمی را نمایش دهند، بلکه هر فیلم به تقاضای ائمه جماعات مسجد به نمایش در می آید.