سینما در هفته ای که گذشت/از واکنش لیلا حاتمی به خبر جنجالی کیهان تا اکران«تنگه ابوقریب»

سینمای ایران در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

فیلم سینمایی «مصادره» ساخته مهران احمدی به شبکه نمایش خانگی آمد.

محمدرضا منصوری رئیس انجمن صنفی مدیران تولید سینما شد.

در پی واکنش کیهان به درج مطلبی منتسب به لیلا حاتمی در فضای مجازی( اینستاگرام) ، این بازیگر از نداشتن چنین صفحه ای خبر داد و نسبت به خبر کیهان واکنش نشان داد پس از آن ابراهیم داروغه زاده در حمایت از حاتمی به نقد کیهان پرداخت و کیهان نیز اینطور تیتر زد: آقای داروغه زاده کمی هم از انقلاب دفاع کنید.

پس از انتشار اخباری مبنی بر چگونگی اکران«همه می دانند» اصغر فرهادی در ایران، خبری با این محتوا که فرهادی تقاضایی برای اکران این فیلم در ایران نداده منتشر شد و مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت اگر تقاضای اکران این فیلم ارائه شود وضعیت اصلاحیه های آن مشخص خواهد شد.

فیلم سینمایی «لونه زنبور» پس از اتمام اکران عمومی به شبکه نمایش خانگی آمد این فیلم را برزو نیک نژاد کارگردانی کرد و سعید خانی تهیه کنندگی آن را برعهده داشت.

فیلمنامه های«من می ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی و «آقای گل» به کارگردانی بیژن شیرمرز پروانه ساخت گرفتند.

قرارداد اکران «راه رفتن روی سیم»پس از«من دیوانه نیستم» در سرگروهی ایران و «چراغ های ناتمام»پس از«راه رفتن روی سیم» در همین گروه سینمایی ثبت شد همچنین قرارداد اکران«داش آکل»پس از«دم سرخ ها»به سرگروهی پردیس باغ کتاب به ثبت رسید. فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» هم از هفدهم همین ماه به سینماها آمد.

رضا مقصودی به دلایل شخصی از ریاست هیات مدیره انجمن فیلمنامه نویسان استعفا داد و سعید عقیقی به جای او نشست همچنین اصغر نعیمی که عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی بود استعفای خود را اعلام کرد و سپیده ابراویز جایگزین او شد.

برخی سینماها تا پایان شهریور برای خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار رایگان هستند.

فیلم سینمایی «آخرین بار کی سحر را دیدی؟»ساخته فرزاد موتمن پس از«کاتیوشا» اکران خواهد شد.

اکران فیلم سینمایی «مارموز»در نیمه دوم سال خواهد بود و چند اصلاحیه به «سراسر شب» وارد شده که پس از انجام آن برای اکران برنامه ریزی می شود.