پخش یک فیلم جنگی قدیمی از تلویزیون

علاقه مندان به هنر هفتم از ۲۱ تا ۲۶ مرداد ماه به تماشای فیلم های «آتش در دشت»، «بعدازظهر من با مارگریت»، «کارآگاه»، «در جستجوی ریچارد»، «قطار شب به لیسبون» و «بینوایان» از شبکه چهار سیما می نشینند.

«آتش در دشت» به کارگردانی کن ایچیکاوا سال ۱۹۵۹ ساخته شد و داستان آن درباره یک سرباز مبتلا به سل و تلاش او برای زنده ماندن است. ایجی فاناکوشی، اسامو تاکیزاوا و میکی کرتیس در این فیلم سیاه و سفید بازی کرده‌اند که سال ۱۹۶۱ جایزه بادبان طلایی جشنواره فیلم لوکارنو را دریافت کرد. این فیلم امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

فیلم سینمایی «بعد از ظهر من با مارگریت» با بازی ژرارد دپاردیو و ژیسله کاسادیوس، دوشنبه ۲۲ مرداد از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: ژرمن مردی ساده دل و کم سواد است که به دلیل تلفظ نادرست کلمات و اشتباهات کوچک همواره مورد خنده و تمسخر دیگران قرار می‌گیرد. او در کودکی مورد حمایت و توجه معلم یا خانواده قرار نگرفته و حالا خودش در آرزوی داشتن فرزندی است تا بتواند او را در زندگی و تکالیف مدرسه کمک کند. همسر ژرمن او را دلداری می‌دهد اما ...

فیلم سینمایی «بعد از ظهر من با مارگریت» محصول سال ۲۰۱۰ فرانسه، توسط ژان بکر کارگردانی شده است.

فیلم سینمایی «کاراگاه» به کارگردانی جوزف منکه ویتس‌، سه شنبه ۲۳ مرداد روی آنتن می‌رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده‌ است: اندرو وایک نویسنده موفق داستان‌های تریلر است که با صحنه‌سازی جریان یک سرقت از جواهرات دخترش مارگریت را طوری ترتیب می‌دهد تا خواستگار اومیلو تیندل را به قتل برساند. لارنس اولیویر و مایکل کین در فیلم سینمایی «‌کاراگاه» محصول سال ۱۹۷۲ انگلستان بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «در جستجوی ریچارد» به کارگردانی آل پاچینو که در سال ۱۹۶۶ ساخته شده است روز چهارشنبه ۲۴ مرداد به نمایش در می آید.

این فیلم آمریکایی با بازی الک بالدوین، آل پاچینو، آیدان کوئین، وینونا رایدر، کوین اسپیسی، کوین کانوی و دانیل ون بورگن، برنده دو جایزه و نامزد دریافت دو جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده است. در این فیلم  می‌بینیم که آل پاچینو به همراه تعدادی بازیگر قصد اجرای نمایشنامه‌ «ریچارد سوم» اثر ویلیام شکسپیر را دارد. آنان با مردم درباره‌ی میزان آشنایی‌شان با آثار این نویسنده‌ بزرگ صحبت می‌کنند.

فیلم سینمایی «قطار شب به لیسبون» به کارگردانی بیل آگوست، پنجشنبه ۲۵ مرداد روی آنتن می رود. 

در خلاصه داستان فیلم با بازی ریموند گریگوریوس و آمادئو پرادو آمده است: معلمی در اثر آشنایی با یک کتاب قدیمی، کنجکاو می‌شود درباره نویسنده‌اش بهتر بداند و از این‌ رو برای تحقیق بیشتر، تدریس را رها می‌کند و از سوییس عازم پرتغال، زادگاه نویسنده مرموز می‌شود و در آنجا در گفتگو با آدم‌هایی که با نویسنده برخورد داشته‌اند ...

سینمایی «بینوایان» یک فیلم در سبک درام، رمانتیک، و جنایی به کارگردانی بیله آگوست است که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. این فیلم روز جمعه ۲۶ مرداد روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

این فیلم اقتباسی است از رمانی به همین نام نوشته ویکتور هوگو است و از بازیگران آن می‌توان به لیام نیسون در نقش ژان والژان، جفری راش در نقش ژاور، اوما تورمن در نقش فانتین، کلیر دینز در نقش 'کوزت و هانس ماتسون در نقش ماریوس پونتمرسی اشاره کرد.

جشنواره تابستانه فیلم‌های سینمایی شبکه چهار به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما هر روز ساعت ۱۱ پخش و ساعت ۲ بامداد بازپخش می شود.